Jackson

Michael Jackson har aldrig varit nån av mina
stora favoriter.
Men visst tycker jag att han gjort många bra låtar.
Igår tittade jag på Jackson "An american dream".
1,5 timme höll programmet på.
Därefter följde det en del till som var lika lång.
Jag blev riktigt "fängslad", så jag blev
faktiskt sittande och tittade på den delen också.

TV4 fortsatte ju sedan att sända från minnes-stunden.
Många gripande tal. Och när hans dotter det sista 
gråtandes tog tag i mikrofonen och sa:
-Ända sedan jag föddes har pappa varit den bästa pappa du kan tänka dig.
Och jag vill bara säga att jag älskar honom så mycket
Då kunde inte heller jag hålla tillbaka mina tårar.

Jag satt uppe och tittade på de sista programmen om MJ
Måste säga att jag glömt hur många bra låtar han faktiskt gjort.
Förutom "Bad", "Thriller", Billie Jean",  "Beat it",och "Black or white",
som ju brukar toppa omröstningslistor,
så är mina favoriter  "Smooth crimanal",och  "Human nature"
Men det finns ju många många fler bra låtar.......


(bilden lånad från Michael Jackson fanclub)

Har du någon favoritlåt med Michael Jackson?



 


Kommentarer
Postat av: Therése

Tycker likadant som du...inte min största idol, men visst är han VÄLDIGT duktig!

Och jag blev också sittandes vid tv:n igår, och fällde en tår när söta Paris talade om sin pappa i slutet!

Mina favoritlåtar är nog "Heal the world" och "Man in the mirror".

Kram Therése

2009-07-08 @ 12:20:00
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Jag har aldrig haft någon stor idol utan fastnat mer för låtarna i sig. MJ har gjort fantastiskt många bra låtar och du har nämnt många av dom.

Jag har följt honom sedan hans debut, kommer ihåg när man satt klistrad framför den enda kanalen som fanns och tittade på Jackson 5... i svartvitt :)

Jag så också filmerna, minnesstunden och delar av konserten och blev också gripen vid flera tillfällen. Ja, det är en stor artist som gått bort!

Kram

2009-07-09 @ 10:37:12
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0