Vicky gick vidare


Det blev ju tyvärr några missar  för Viktoria Helgesson
i konståknings-EM, när hon åkte sitt korta program igår.
Men hon klarade som skönt var kvalgränsen
för att gå vidare att få åka sitt långprogram idag.
Som hon själv säger på sin blogg:
- Med facit i hand är jag ändå glad att jag satsade.
Nu är hon givetvis "revansch-sugen"
Och nu får hon som sagt  en ny chans idag att visa vad hon kan :)
Musiken hon åker till i långprogrammet är "One moment in time"

Hemmanationen Finland ligger bra till efter fredagen.
Laura Lepistö (56,62) leder före landsmaninnan Susanna Pöykio (56,06).
Italienska förhandsfavoriten Carolina Kostner är trea med 51,36 poäng.
Sändningarna på Tv:n börjar idag kl 15,30 på Eurosport   och SVT2

Herrarnas tävling är ju nu avgjord.
Kristoffer Bentsson lyckades bäst av svenskarna och kom åtta på EM.
Adrian Schultheiss kom på 18:e plats och Alexander Majorov på plats 22.
Här kan man läsa kommentarerna från sportchefen Carina Skog.

Foto:EkovisionPhotos

UPPDATERING:
Viktoria Helgesson klättrade sju placeringar och kom på plats 14 i friåkningen,
vilket gav henne slutplaceringen 17 efter ett mycket väl genomfört friåkningsprogram.


Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Lotta; Åh jag kan tänka mig att det var skönt att få

en middag serverad så där efter att ha jobbat så länge. :)





Ha en fin Lördag! /Malin Inspiration&design

2009-01-24 @ 11:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0