”Nya” dörrar

I höstas "roade" jag mig med att måla alla våra inne-dörrar härhemma.

(Nja, jag har ju faktiskt 2 kvar i hobbyrummet... men det blev iaf 10dörrar målade:)
Vi hade ekfanerade dörrar som jag tyckte skulle bli vita.

Dörrarna rollade jag med en skumgummi-roller.
Den rollern är den som ger det slätaste resultatet.

Jag använde mig av en VATTENBUREN snickerifärg från ALCRO.

(Eftersom det var många dörrar som skulle strykas så var det ju

skönt att slippa lukten från en oljebaserad färg)

Samt att en vattenbaserad färg "gulnar" inte på samma sätt som en

oljebaserad färg gör med tiden.

Jag grundade med grundfärg 2ggr, och täckmålade sedan en gång

med en halvblank  täckfärg.


På tre av våra dörrar (badrum, gäst-toalett och "kommande relaxrum")

sågade Jonas ut ett hål, och där monterade vi in dekorfönster.

Fönstren vi köpte heter "Titt-ut" och säljs bl.a på Colorama.

De passar alla släta innerdörrar med tjocklek 40mm.

"Titt-ut" finns i vit eller silverlackad mdf, och man kan välja

klart eller frostat glas. Själv valde jag vita med frostat glas.

(härinne ska det såsmåningom bli ett relaxrum)


(gäst-toaletten har fått en ny fin skylt från carlssoninteriör)


Kommentarer
Postat av: Proforma

Fräck tapet! Snyggt med runt fönster i dörren. Vi köpte med färdigt fönster i, men nu finns det ju så man enkelt kan göra det själv.

Puh!... för att måla alla dörrar själv, duktigt!

2009-01-14 @ 23:38:23
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu en tävling i min blogg. Man kan vinna blandannat redken produkter, hårborstar och en ga.ma plattång :)



Bara 50 styckna kan delta för att alla ska ha stor möjlighet att vinna. så först till kvarn!



www.trisslotten.blogg.se

2009-01-15 @ 07:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0