Grammisgalan

Ja, musikintresserad vet ju ni som läser min blogg att jag är.

Så självklart ska jag idag kolla på GRAMMISGALAN.

Sändningen börjar kl 20,00 och direktsänds i TV4

Programledare i år igen är Adam Alsing & Gry Forsell,
och 18 priser ska delas ut under kvällen.


Fortfarande kan man rösta på  ÅRETS LÅT

De nominerade är:
AMANDA JENSSEN- DO YOU LOVE ME
E.M.D.- JENNIE LET ME LOVE YOU
KLEERUP FEAT. TITIYO- LONGING FOR LULLABIES
MARKUS KRUNEGÅRD- JAG ÄR EN VAMPYR
VERONICA MAGGIO- MÅNDAGSBARN


Min röst går till "Longing for lullabies"

Men jag är ju också lite "svag" för E.M.D ,
så annars får det gärna bli deras  "Jennie let me love you" som tar hem priset
Gruppen ska även uppträda på "galan",
liksom andra unika&exklusiva framträdande.
Hoppas det blir en trevlig kväll och att rätt nomineringar VINNER ;)
Här kan ni se de andra nomineringarna till en grammis.

Nästa vecka är det dags för Rockbjörnen.
Här kan ni rösta på era favoriter!
Mera musiktävlingar framöver :)
Ni vet väl att det idag är precis 1 månad kvar till första
deltävlingen i melodifestivalen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0