Cult

Ja, Cult design är ju liksom för många andra, en favorit hos mig.
Nu i  januari kommer vårens nyheter till butikerna
 "Folklore" (färgglatt &härligt mönster, formgivare Maria Jakobsson)
samt "Exotic" (som är vårens tropiska tema)
Och jag instämmer helt i det som står på deras hemsida:

Det är svårt att inte bli glad av vårens folkloretrend! Dalarna, Mexico, Kinesiska höglandet och indiska landsbygden har alla en gemensam hantverkstradition som vi inspirerats av. Mötet mellan traditionell broderiteknik och modernt formspråk ger en färgsprakande formglädje och extra dimension till dagens moderna heminredning.


("Folklore" bilder från cult designs hemsida)



(Exotic" Bilden från Cult designs hemsida)


Kommentarer
Postat av: Frida

Verkligen vårfint!

Gillar också Cult design.

2009-01-08 @ 15:14:11
Postat av: Proforma

Tack snälla för din fina kommentar hos mig! Jag har tittat runt lite hos dig och ser att jag varit här innan. Nu har jag lagt till dig på bloglovin så jag inte missar dina inlägg!

Har precis gjort ett collage av Cults nyheter som kommer hos mig imorgon!

Ha det gott!

2009-01-09 @ 00:23:09
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0