Molly, BWO, EMD

Melodifestivalens deltävling nr4 sänds från Leksand.
På förhand har jag hela tiden tyckt att denna vecka
verkar ha det starkaste startfältet. Nu får vi se:


Molly Sandén, den yngsta av alla årets artister.
Ja, sjunga kan hon verkligen göra!
Och sen länge har ju Bert Karlsson haft en hemlig plan
för stockholmstjejen som vann Junior eurovision i Sverige 2006,
och kom trea i Europafinalen i Bukarest samma år med
låten, Det finaste någon kan få.




BWO, behöver väl ingen närmare presentation.
Gruppen är stora utanför Sverige, främst i Ryssland.
De har släppt flera skivor och turnerat runt om i Europa. 

2005 gick de inte till final i melodifestivalen. 2006 blev de slagna av Carola.
Och 2008 blev de slagna av Charlotte Perrelli.
Förra årets låt "Lay your love on me",
tyckte jag var bäst tillsammans med Sanna Nilsens
"Empty room". Men jag var glad ändå när Charlotte Perelli vann.
Jag hade tidigt satsat  "en slant" på Unibet  att den låten skulle vinna,
så jag fick ett bra odds:)


E.M.D,
Danny, Mattias och Erik, som ju alla varit med i IDOL,
bildade E.M.D och släppte sin första singel med coverlåten
"All for love" precis innan jul 2007. Låten har nått 3 ggr platina
med 60 000 sålda exemplar. Nu på grammisgalan fick de pris
för Årets bästa låt med, Jennie let me love you.
Döttrarna härhemma tror redan på vinst för E.M.D,
innan de ens hört låten.
Och de kommer säkerligen få massor av röster från sina fans.
Gruppen hade ju 2 låtar att välja på.
I sista minuten valde de bort denna låten.
"Saturday Night" som den heter, har nu Erik spelat in istället.
(Hoppas att den de valde är bättre:)


(nya singelomslaget, bilden hämtad från E.M.D:s hemsida)

Velvet, Mikael Rickfors, Sofia, Maja, Rigo feat Topaz sound & red fox
är de andra artisterna vi får se denna kväll.


Kommentarer
Postat av: InneoUte-Malin

Jag sitter säkert bänkad den här gången också. Är inget BWO-fan egentligen, men det vore kul om de har en bra låt och vinner. Tror att den konstiga konstellationen med sina extravaganta kläder skulle funka i dagens Europa. :-) EMD är ju alltid söta. :-)

2009-02-20 @ 12:02:00
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Proforma

Där är några som är intressanta! Ska bli kul att höra deras låtar, hoppas någon är riktigt bra för det behöver vi till den stora finalen.

Vissa låtar växer ju med antal lyssningar så det är alltid svårt att efter en gång säga hur bra den är men oftast hör man ganska direkt. I alla fall om den är riktigt dålig!

Ska bli intressant att höra Mikael Rickfors, han känns lite malplacerad men det kanske skräller :)

Trevlig helg till dig!

Kram

2009-02-20 @ 13:07:10
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja nu har jag "tjuvlyssnat" på morgondagens låtear.Och på den lilla minuten tyckte jag att Molly var bäst!

Lite "besviken" känner jag mig också av denna omgångens deltävling av det lilla jag hörde.

Men det kanske blir bättre imorgon:)

2009-02-20 @ 15:53:57
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja Molly kan sjunga! Det är en sak som är säker!!! Kram

2009-02-23 @ 14:57:15
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0