Melodifestivalen 2009

Äntligen är det dags för Melodifestivalen.
För mig har det alltid vart ett efterlängtat evenemang :)
Imorgon är det dags för den första delfinalen i Göteborg.
Dessa artister kommer då att göra upp om finalplatserna
i Globen den 14 mars.
På "Gyllene skor" kan du läsa intervjuer med lördagens tävlande.
Här kan du lyssna på låtarna redan nu!!!


(Deltagarna i Göteborg,bilden lånad från expressen)

Nya regler för tävlingen i år.
Det blir "dueller" redan i deltävlingarna.
En internationell jury kommer också finnas med.


Blir nog svårt för arrangörerna och  få lika bra pausunderhållning,
som förra årets Björn Gustavsson.
Numret med kärleksförklaringen till Carina Berg hamnar iaf på min topplista.
Men "min vinnare" i den kategorin blir  paus-numret år 2000.
Det kan du se här, del1, del2.
Minns så väl när jag och min lika "festivaltokiga" kompis satt och jublade
när "gamla" vinnare dök upp en efter en.....

Själv kommer jag missa kvällens Tv-sändning,
och får spela in den istället.
Men jag har kollat upp att radion sänder från kl 19,30,
så det blir till att lyssna på den :)
Jag har också inhandlat aftonbladets "schlager-bibel"
på 132 sidor, som nu ligger förvarad i väskan.
Dottern (Tessan) ska nämligen iväg och spela fotboll
med Hörnebo´s -94:or i Halmstad.
De har nu vunnit DM inomhus och nu gått vidare till SM-slutspel.
Så i Halmstad ska det nu spelas regionslutspel.
3 matcher, och det gäller att vinna gruppen för att nå det sista
8 åtråvärda platserna för slutspelet i SM den 20-22/2.

Kommentera gärna i inlägget.
Jag tycker det är jätteroligt att veta vad ni har för favorit,
och vem ni önskar ska gå vidare till finalen den 15/3
Vilken är er bästa vinnare genom åren?


Kommentarer
Postat av: Proforma

Nu har jag kollat igenom alla dina länkar så nu är jag laddad... haha!

Någon favorit har jag inte än, jag vill gärna se dom när de framför låten också även om det egentligen är låten det handlar om. Men nu för tiden är ju framförandet lika viktigt också.

Jag vet inte vilken min bästa vinnare genom åren är men det var stort när Abba vann.

Ha en trevlig helg och glöm inte att spela in :)

2009-02-07 @ 01:28:14
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Proforma

Jag igen... Det finns en utmaning hos mig till dig... om du vill göra den!

Ha en bra dag!

Kram

2009-02-07 @ 12:25:44
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Anonym

marie skulle ha gått vidare!

2009-02-07 @ 21:26:42
Postat av: Lotta

Proforma:

Vad kul med en utmaning, den ska jag titta på :)

Anonym: Håller med. Tycker gon borde kommit med istället för Emilia eller Ugglas

2009-02-08 @ 16:21:32
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0