Måla golv

Målade golv kommer mer och mer ....
För ett tag sedan målade jag ju golvet i Gustavs rum.
Färgen jag använde hette "Lokal" och kommer från Alcro.
Jättebra och lätt att måla med, med oj vad det luktade!
"Lokal" är ju en oljebaserad golvfärg.
Men nu lanserar Alcro en ny golvfärg som är slitstark,
trots att den är vattenbaserad.
Det är en blank färg som heter "Entré",
och den ska förstås provas hemma hos oss :)



Detta är en golvfärg för målning av trä- och betonggolv,
i första hand inomhus som utsätts för medelhårt slitag i t. ex. bostadsutrymmen, källargångar, villagarage m m.
Balkonggolv och trappor av betong utvändigt kan även målas med Entré golvfärg,
men kräver tätare underhållsmålning då väder och vind påskyndar åldrandet och slitage av färgskiktet.

Först ut får bli Tessans rum.
Hon har nu ett lite slitet 3-stavigt ekgolv.
Och det kan ju behövas fräschas upp lite grand.
Enkelt och snabbt, det är min melodi:)
Återkommer med före/efter bilder när jag är klar!




(bilden lånad från Alcros hemsida)


Kommentarer
Postat av: josefina

Tittar in för att säga godmorgon =)

2009-02-11 @ 08:10:03
URL: http://josefinaljus.webblogg.se/
Postat av: Proforma

Det är så snyggt med målade golv,jag skulle kunna tänka mig vitmålat men vi har så pass nya golv så det kan jag släppa direkt :)

Kul med före/efterbilder! Måla på...

2009-02-11 @ 10:45:18
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0