Hjärte dukning

Det är ju fortfarande lite tunt i min kategori "Dukningar"
Så här kommer en till.
Härhemma har jag ordnat en myskväll för familjen.
(så länge den nu varar, med 2 tonårs-tjejer så drar de väl iväg så fort vi ätit)
Man jag hoppas att de gillar maten, nu när jag "gjort mig till" lite extra.


Till förrätt ska det bli en hjäte-räktoast:


Till varmrätt blir det färsk vätternlax-filé med skagenfyllning.
Pressad potatis, en god sås och vitlöksbröd serveras till fisken.




Louise har gjort en kladdkaka till efterätt.
Den har jag och Gustav garnerat  med nutella, hallon och grädde.





Och här kommer bilder från min Alla hjärtans dag dukning.
Hoppas det ska smaka!




(De fina glaskuberna från "cult" fick jag från Jonas, såg de i ett skyltfönster
på lunchen igår. Det verka som att han fatta "piken" om hur fina de var,,fniss)


(Gustav har skrivit ut de fina placeringskorten från datan )



Nu ska jag blanda "älsklingen" en god fördrink.
Kram på er alla och vi "ses" igen imorgon!


Kommentarer
Postat av: Proforma

Ser fint ut, det där! Räktoast... och lax med skagenfyllning... mums! Jag som älskar fisk och skaldjur!

Vi har varit runt på Ikea, Mio, Bauhaus, Hemtex och handlat mat... så nu är jag slut... puh! Hos oss blir det färska räkor och glass i efterrätt, Det är vad vi orkar med!

Ha en mysig kväll! Melodifestivalen....

Kram

2009-02-14 @ 19:36:06
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lena Lindqvist

Jättegod mat verkar det vara och vad fint du dukat! Tänk vad din familj får uppleva med ditt engagemang!

Jag tar gärna receptet på fisken och förrätten.



Vi hade alla-hjärtans-dag-mys med god mat här också. Anders överraskade med blommor och 3 rätters god mat.Sedan såg hela familjen på melodifestivalen.

2009-02-15 @ 08:14:49
Postat av: Lotta

Proforma:

Ja färska räkor är ju jättegott!

Ska skicka receptet till dig på laxen. Sipergpd och jättelätt att göra :)

Lena:

Ja, detta är mitt favoritrecept.

Ska skicka det till dig.

Jättelätt att göra är det oxå:)

Vi kollade oxå på melodifestivalen.

Ingen kanonlåt denna veckan :(

Hittils tycker jag att Alcazar är bäst!

Vad tycker ni? Ser fram emot nästa vecka, då det hela tiden på förhand har sett ut som att det blir den bästa omgången.Hälsa familjen. kram kram

2009-02-15 @ 10:57:20
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Weronica

Ser att du inte ligger på latsidan...hi hi. Jättefint dukat, förstår att maten var supergod som vanligt när du lagar. Kram på dej!

2009-02-15 @ 13:08:17
Postat av: ingela

ja,det var verkligen jättefint o menyn såg supergod ut hoppas ni fick en trevlig kväll kram modern

2009-02-15 @ 14:35:06
Postat av: Lotta

Weronica:

Hoppas ni också hade en bra dag igår.

Såg att Färjestad vann stort!

Så då förstår jag ni var GLADA:)

Modern:)

Det hade vi. TACK för lotter och godis.

kram kram

2009-02-15 @ 15:09:16
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0