Interiörhuset

Jag berättade ju för er häromdagen
att vi har många födelsedagar
sommaren i vår familj.
Igår var det dags för ännu en.
Min pappa fyllde 65år
HIPP HIPP HURRA.
Han och mamma (som fyller 60 nästa vecka)
har valt att inte fira sina födelsedagar.
Isället har de bjudit med oss på en resa
som vi strax ska åka iväg på:)

Igår ville jag iaf göra något speciellt för
"födelsedagsbarnet"
Och hans största intresse är trav.
Så jag bokade ett toppenbra bord på
Örebro-travets restaurang,
som ju igår kväll bjöd på både V65 och dagens dubbel.
Där åt vi en supergod 3-rätters middag.
Men tyvärr blev det inga spelvinster:(

Men jag är så glad ändå.
Innan travet hann vi med en sväng till
både Ikea och Mariebergs köpcentrum:)
Hittade bl.a en byrå till vårt sovrum.
Jag ska inte ha kvar sminkbordet därinne,
då jag behöver mer förvaring i sovrummet.
Har andra planer på "sminkställe" nu;)

I en annan butik hittade jag några jättefina ljuslyktor
från "Interiörhuset"
Mamma erbjöd sig då att köpa dessa till mig,
och ge mig dom när jag fyller år.
Det är 2 månader kvar tills dess.
Och tur är det!
För nu  har jag ännu ett projekt att hinna med
innan dessa ska sättas upp.


88 cm är den i omktrets,
tyvärr är det svårt att se de fina lyktorna på bilden
som är lånad från just "Interiörhuset"


Denna modell med lite lägre lykor,
fast med samma mönster blev det 2 utav:)

Jag har alltid tyckt att det är roligare att ge än att få.
Oftast iaf;)
Men nu ser jag fram emot min födelsedag,
och att få sätta upp dessa vackra ljuslyktor:)

Kommentarer
Postat av: Morgan

På tal om IKEA så kommer ju snart deras katalog - höstens högtid. För oss som inte kan hålla oss så finns den på IKEA:s amerikanska hemsida att bläddra i http://onlinecatalog.ikea-usa.com/2010/ikea_catalog/US/ .

2009-08-14 @ 06:48:52
Postat av: Lotta

Morgan:

Ja, jag såg nyss det:)

Imorse fanns den även på Ikeas svenska hemsida

att bläddra i som pdf-fil.

Så det är vad jag sysslat med på morgonen:)

Väntar nu med spänning på nästa vecka då den förhoppningsvis dimper ner i brevlådan.

Trevlig Helg!

2009-08-14 @ 07:42:11
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Therése

Vilka jättefina lyktor!

Kan va bra ibland när man kan va med å bestämma sin egen present :-)



Vilken gullig överraskning för din pappa, han måste ju blivit jätteglad...trots utebliven vinst!

Ha en härlig fredagskväll nu ;-)

Kram Therése

2009-08-14 @ 18:10:10
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

klart att mamsen o papsen blev glada...men kanske du blev gladast??

Så kul när man kan göra någt fär sina föräldrar!

2009-08-14 @ 18:23:57
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Proforma

Gissar att din pappa blev glad för en dag på travbanan... eller i restaurangen då även om det inte blev någon vinst! Och visst är det perfekt när man får välja present själv även om man då vet vad det är man får! Så spännande det låter med en resa. Jag hoppas ni har det riktigt trevligt!

Kram Irene

2009-08-15 @ 00:32:01
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Jättefina lyktor!!!!



Må gott och ha en trevlig helg



Maliin

2009-08-15 @ 07:44:31
URL: http://www.qreate.se
Postat av: pysseliten

jag vart helt s¨ld på Xmas ljusstakarna visa min man så han ska såga dom till mig

2009-08-26 @ 22:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0