Fuktmätare

Idag vill jag tipsa er om en bra och billig produkt (109kr)
som jag köpte med mig hem från jobbet igår.
(Det borde jag gjort för länge sedan)
När man ständigt har "nya projekt" på gång,
så är en fuktmätare toppenbra att ha om man
känner sig osäker på om det går att måla.



Med denna mäts fuktheten med en enkel knapptryckning på on-knappen.
Därefter trycker man i "stiften" mot det som ska målas.
Jag har lärt mig att om fuktigheten är under 17% går det bra att måla.
Rekommenderade värden på just denna produkt är:
Grönt lampa: 8-12% : Det går utmärkt att måla
Gul lampa:  14-18%: Det går att måla , men tar längre tid att torka
Röd lampa: 18-22%: Ej lämpligt att måla

Naturligtvis var jag tvungen att testa den i går kväll.
Och resultatet var till min belåtenhet.
12% på överliggaren till balkongräcket
14% på trallgolvet

Nu ska jag skynda ut och spackla det som behövs på
överliggaren innan det är dags att åka och jobba.
Sen ska bara tid och väder tillåta att jag ska sätta igång
med målningen här.......
Hoppas kunna fixa det i helgen:)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! klickade in på styleroom o såg en underbar tapet i din walk in! vet du vad den heter?! Den va ju bara helt underbar! <3

2009-08-04 @ 12:21:57
URL: http://malinandezon.blogspot.com
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Smart, visste inte att den fanns!!



Tack



Maliin

2009-08-04 @ 14:30:59
URL: http://www.qreate.se
Postat av: Pysseliten

Det får bli ett köp till nästa år vill verligen måla huset vitt då :) Du vad dyrt det var att bo i på Apelviken 430:- Dygnet det var ju fullt när vi kom så fick ta det som fanns ,jag är ju lite dum snål hiihih .Men det är super fint verkligen värt pengarna . Men synd att jag tappa min kamera i havet när jag fiska krabbor :( Så det vart en dyr tripp Ullared 2 gånger hahaha

2009-08-04 @ 22:04:35
Postat av: Malin

wow! ha precis kollat igenom ditt hus :) helt undebart!! precis i min stil o smak!

2009-08-05 @ 11:15:58
URL: http://malinandezon.blogspot.com
Postat av: Lotta

Malin:

Kul ,ed nya läsare och att du "tittat in här"

Skoj att du gillar min stil och smak:)

Tapeten är ur coloramas egen kollektion "smycke"

Há det gott!

2009-08-06 @ 06:43:21
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Proforma

Det här var ju en perfekt julklapp... eller present! Tack för tipset!

Kram

2009-08-08 @ 00:40:58
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0