Sminkbord


Skrev ju i ett inlägg häromdagen om att jag är lite "avis"
på sminkbordet som dottern fick i julklapp förra året.
Så nu ska ni få se vad jag helst också hade velat ha.
Fick syn på detta första gången för nåt år sedan,
då jag var i Stockholm på Casa Cor.
(För de som inte vet, var detta var en utställning på 2000kvm
med fokus på inredning
)

Då detta tyvärr inte var helt gratis, så blir det istället till att
fräscha upp mitt gamla toalettbord som jag hade i mitt
flickrum i föräldrahemmet.
Men men... lite färg, speglar och lampor  kan ju göra underverk!








Det blir till att fräscha till detta gamla sminkbordet.
Det har ju "gulnat" och blivit lite skavt här och där:(
Men det ska man väl kunna fräscha till med lite färg!
Nu återstår det bara att välja ....
Jag har nog bestämt mig, men vill fundera nån dag till.....
Vitt, svart eller guldfärgat. Halvblank eller högblankt?
Vad tycker ni skulle passa bäst.

Kommentarer
Postat av: Hildur

Kulören har jag ingen åsikt om. Gällande glansen skulle jag däremot ha kört på högblankt. :-)

Tack för krya-på dig hälsnigen! Trevlig vecka!

2009-04-14 @ 10:11:22
URL: http://fixaodona.blogg.se/
Postat av: matilda

åh vilket fint sminkbord, förstod inte riktigt har du gjort det själv :o ? och om det går att köpa, vart? (:

2009-04-14 @ 18:52:27
URL: http://matildatengmo.blogg.se/
Postat av: Proforma

Jag är ju så vit som bara den så... och högblankt! Men sedan tror jag i och för sig att det hade varit jättefräckt med guld, för det ska väl stå i det nya sovrummet!? Eller svart... :) Vilken hjälp jag var till... haha!

Ha en bra kväll!

Kramen

2009-04-14 @ 19:26:51
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hildur:

Jo, jag ska prova att spraymåla som jag fått "dille" på. Burkarna följde med hem idag.

Ska bara hitta lite tid.... kramis

Matilda:

Sminkbordet jag ska måla är gammalt. Finns nog inte att köpa nu. Men nu ska jag fräscha till det med lite färg :)

Proforma:

Jag behövde inte fundera så länge. Som du nog har förstått så gillar jag ju vitt och högblankt. Så det är vad jag ska prova.... kram

2009-04-14 @ 23:05:05
URL: http://www.lotenlind.blogg.se.
Postat av: Lotta

haha, vad velig jag är ibland.

Känner mig inte lika säker på den vita färgen längre.... Får fundera några dagar till.

Har INGEN lust att ändra mig efteråt;)

2009-04-15 @ 21:12:23
URL: http://www.lotenlind.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0