Rosa drömmar

Rosa är en färg jag alltid har gillat.
Och nu är jag sugen på något pastellrosa
efter att ha blivit inspirerad av Alcros senaste trendspaning,
där bl.a Stefan Nilsson spanar efter rosa.
Fortfarande gillar jag de färgstarka accentfärgerna härhemma.
Men såsmåningom vill man ju förändra, eller hur;)
Och då är det nog inte omöjligt att det dyker upp något rosa hos mig.

Balett är en kulör som kommer att ingå i nya Mio Color Collection,
en kollektion med trettiofem kulörer som tas fram i samarbete med Alcro.
Färgen är svag dämpad rosa med dragning åt gult.
På bilden nedan ser du ett hotellrum designat av Mathias Ståhlbom,
som helt och hållet är målat i kulören balett .
Väggarna är målade med Alcro Stil som är en mycket matt väggfärg,
som ger en spännande kontrast till den blanka ytan.
Genom att måla en ruta med genomskinlig lackfärg över sängen
har Mathias skapat en diskret och praktisk sänggavel.

Det här med att blanda matta och blanka ytor i samma
kulör har jag ju bloggat om tidigare.
Jag tycker att det är jättesnyggt!

Och som ni vet så går ju mina tankar ofta till vårt relaxrum,
som såsmåningom ska påbörjas.
Och då ska det blandas matt och blankt, om jag får min vilja igenom;)


(Bilden lånad från Alcro)

Rosa kan ju både bli modernt och tufft tillsammans med svart.
Eller som på högra bilden rikigt romantisk och gullig
tillsammans med vitt och lite blommor.
Gillar ni rosa?

Kommentarer
Postat av: Proforma

Nej, jag är ingen älskare av rosa! Har haft rosa tidigare men det är många år sedan. Vet inte varför jag inte tycker om den... förmodligen för att det blir för gulligt och romantiskt.

Kram

2009-04-16 @ 20:16:02
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin

Här har du en rosaälskare:) Kram

2009-04-16 @ 21:00:31
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0