Saffran i kaka & färg

Idag bjöd jag på saffranskaka till "arbetskamraterna"
En JÄTTEGOD kaka som jag fick smakprov på för ett
tag sen, och nu provade att baka själv.
Det var uppskattat :)
Så kunde jag klara det, så kan ni,
(Baka är inget som JAG gör ofta.)
Receptet hittar ni här

Saffran är också en färg ur "Ad08" från Alcro,
som  säljs på Colorama.
Gult är inte min favoritfärg, men tillsammans med
svart tycker jag det är riktigt snyggt!
Vad tycker ni?


(bilden från Alcros hemsida)

Här kan du läsa mer om Alcros "trendspaning"
och den gula färgen.
Nu ska jag fortsätta med mitt julpynt,
och bjuda er på fler bilder imorgon.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Den kakan måste man ju prova! Håller med dig, är inte heller så förtjust i gult, men till svart ändrar det liksom karaktär!



Kram

2008-12-02 @ 20:08:19
URL: http://mammamedhabegar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0