Dukningar

Detta är något som jag GILLAR!

Visst är det extra mysigt att sitta vid ett fint dukat bord?

Jag är "en sån" som gärna lägger ner mycket tid på dukning och

bordsplacering när jag ordnar fest.

Jag tycker det är extra kul om mina gäster känner sig

riktigt Välkomna och att jag ansträngt mig och gjort mitt

bästa för att ALLA ska trivas :)


Så nu har jag tänkt att skapa en ny kategori här på min blogg.

Och vad passar väl bättre då än att börja med bilder på fina

Nyårs-dukningar. Till Nyår gillar jag gnistrande silver, svart,

glasskärvor och gärna inslag med lila som en av bilderna visar.
Vad tycker ni om?


Kommentarer
Postat av: Lena Lindqvist

Gott nytt år Lotta! Håller med om att duka är roligt. Silver och blått tycker jag mest om till nyår. Jag har en lite tjockare cerpentin i det som jag tänkte använda imorgon. De bilder du visar är jättefina! Tack för din intressanta blogg! /Lena

2008-12-30 @ 17:34:47
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Lena!

Vad GLAD jag blir att du gillar min blogg :)

Önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR också!!

kram kram

2008-12-30 @ 19:18:34
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej på dig,



Halkade in på din blogg ifrån Styleroom och jag säger bara WOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWW.

Jag älskar dina bilder och ditt sätt att skriva!



När det gäller din dukningar.....jag saknar verkligen ord!!!! Helt fantastiska eleganta dukningar. Man känner sig helt värdelös när man ser hur duktig du är, ha ha ha.

Jag måste bara fråga dig var du köper alla dina fina porslin och tillbehör ifrån? T.ex de fina glaskupor som du serverar dina förrättar i, eller de röda tallrikarna?



Stort tack för att du dela med dig!



Ha en kanon bra dag!

Fariba

2010-03-08 @ 11:11:32
Postat av: Lotta

Fariba!

Tack snälla du för dina gulliga ord.

Vad GLAD jag blir:)))

Vi har en lokal presentaffär bara hundra meter från mitt jobb. Så jag tillbringar ungefär 3 luchraster där i veckan;)

Det är faktiskt sant. Billigt och mycket fina grejor.Så där kommer det mesta som finns i mina "duknings-skåp". Däriblandockså både talltikarna och förrättskuperna du frågade om.Men jag har sett att de har liknande på "village"

Há det gott!

2010-03-08 @ 18:56:18
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Fariba

Tack Lotta för ditt svar och tack för tipset!



De på Village är mycket högre, 27cm, lite svårt att äta ur dem tror jag :-) men tack ändå!



Jag kan inte slita mig ifrån din blogg, fick inte mycket gjort igår. Så om du får ett påslag på 1000 extra besök på din sida då vet du varför, ha ha



Denna affär, du pratar om, är inte i Stockholm, eller hur?



Jag skulle kunna tänka mig att åka dit om det inte är långt ifrån Stockholm :-) Har fått en sån inspiration av dig och ett gigantiskt köpbegär :-D



Ha en underbar dag!

Fariba



2010-03-09 @ 09:29:58
Postat av: ANNNAAAH

snygga bilder!

2010-03-09 @ 09:42:42
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Lotta

Fariba:

Haha, ja, jag vet hur det är med ha/ och köpbegär;)

Jo, tyvärr är det lååångt från Stockholm.

Sisådär 35 mil.

Men ska "hojta till" om jag ser några liknande framöver.

Ha en underbar dag du med:)))

2010-03-09 @ 19:06:34
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0