Bloggåret 2010

Ett nytt år är då här!
Jag tänkte idag ge en liten tillbakablick
på mitt bloggår 2010:

Januari: Jag var i mitt "esse" när det gällde tapet-inlägg.
En hel del blev det! Uppskattat av många, men inte av alla.
(Vet att endel av er tycker att det är roligare att se vad jag 
pysslar med hemma ;)
Det blev en ny kategori här på bloggen, "relaxrum"
Första inlägget skrevs, men mycket mer blev det inte.
Men jag lovar, snart kommer det mer.... Vi är på Gång!


(några tapetfavoriter från januari)


Februari: Då blev det förstås mycket skriverier om
melodifestivalens alla deltävlingar.
En musikälskare missar ju inga sådanna tillfällen;)
Att jag gillar att  duka vet ni nu också vid "detta lagret"
Det blev dukningar inspirerade av "festivalen"
och förstås även på alla hjärtans dag.



Mars: Jag började bli urless på den
kalla och snöiga vintern, och längtade otroligt mycket
efter våren. Min "dille på fjärilar" började ta fart. 
Och ni minns kanske att den satt i hela sommaren.



April:  Påsken betydde härliga tider med familj och vänner
och jag njöt av att duka i härliga påskfärger.



Maj: Jag längtade efter ljus i Tv-rummet.
Det blev både målning av tak och tapetsering.
Älskar dessa pastelliga färgerna,
och de ska snart tillbaka hit igen.
Jag blev kontaktad av Radio Skaraborg och fick
vara med i direktsändning i 1 timma och prata tapet-trender.
Kul, pirrigt och spännande!



Juni: Jag fick möjligheten att lyssna på trendgurun Li Edelkoort
när hon var i Stockholm.
Fick flera "blogg-awards" denna månaden,
vilket jag blev otroligt glad och tacksam för :)

(Li med papegojan på axeln)


Juli: Jag tog bloggledig hela månaden.
Kände att jag ville ha semester och inte ha några
"tvång" över att sitta vid datorn.
Inspirationen för bloggandet hade en "svacka",
och jag kände att detta uppehållet var välbehövligt.

Augusti: Jag kom tillbaka,
och var både renoverings- och blogg-sugen igen.
Vår gamla husvagn fick sig ett lyft.
Ett besök till sthlm och Formex-mässan blev
det också i augusti.


Vi maålade, tapetserade och kaklade i vår gamla husvagn)


September: Många tapetinlägg denna månaden.
Det strömmade in nyheter från leverantörerna.
På hemmaplan byttes det ut lite accentfärger
till lite mer höstligare kulörer.



Oktober: Besök i Anderstorp hos mitt favoritföretag
när det gäller kakel/klinker.
Fick där se Dekoras  stora och fina utställning
I oktober blev det sedan ett litet blogguppehåll,
då jag åkte på semester till Kreta.



November: På jobbet hade vi en jättetrevlig
inspirationskväll med våra kunder,
då vi anlitat Mija Kinning.
Hon visade sig vara en supertrevlig tjej:)
Ett besök till Göteborg och Hem/Villa-mässan
blev det också. Jag var inte lika imponerad av den:(
Jag hade en jättetrevlig inspirationskväll för ett gäng
tjejer på jobbet. Åkte också på en riktigt bra tapet-kurs
till Ecos nya lokaler i Borås.
(Märks att det hände mycket denna månaden,
ser att jag missat både göra både blogginlägg och bilder härfrån:(

(Fullsatt när Mija Kinning kom på besök)


December: Pantone utser årets färg för 2011,
och ni må tro att det kommer nog inte dröja länge förräns
jag bjuder på bilder med den kulören hemma;)
Det blev förstås också mycket bloggande om både
adventsdukning och juldukningar, samt annan julinspiration.




Jag vill avsluta detta med att Tacka er alla
underbara besökare som uppskattar mina inlägg
och läser troget här på bloggen!!!
Ett extra TACK till alla er som ger ett avtryck,
och lämnar en kommentar ibland.
Det är extra roligt att få respons när man bloggar:))
Till sist vill jag nu önska er ALLA ett riktigt
GOTT NYTT !
kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Önskar dig en bra början på det nya året!



Kram Pernilla

2011-01-01 @ 21:54:52
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

God fortsättning, Lotta! Hoppas du hade ett trevlig nyårsfirande!

Kul med en tillbakablick, då ser man verkligen vad mycket man skrivit om! Jag gillar verkligen ditt tv-rum, särskilt fondtapeten!

Kram

2011-01-02 @ 00:21:02
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vilket fantastiskt bloggår! Jag ser fram emot att följa med det här året med.

2011-01-03 @ 10:11:10
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Annika

Gott nytt år till dig!

Vi ligger fortfarande i influensa så det är lite jobbigt minst sagt. ledigheten blev itne som man tänkt sig precis.. men det får gå det med.

Hoppas ditt nya år blir som du önskar dig!

Kramar/Annika

2011-01-03 @ 19:28:09
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: pysseliten

jag jobbar ju oftas bara till 14 så hinner med då +att mannen hemma har frivecka då hinner man ju mer ;)Idag har vi ledigt vi fundrar på Ikea så vi får väl se .Ha en bra dag

2011-01-04 @ 08:20:30
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Tina

Jätteroligt att få se tillbakablickar. Vi hittade din blogg i höstas och tycker att det är jätteskoj att följa med dig. God fortsättning! Ska du åka till Borås igen i år?

2011-01-04 @ 12:47:01
URL: http://coloramatumba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0