White

Att jag är en "färgälskare",
det vet ju ni som läser min blogg.
Men jag är även enormt fötjust i olika nyanser av VITT!
Förra hösten fick ju vardagsrummet vita golv och väggar.

 I sin nya trendspaning skriver Alcro Designers såhär om vitt:

-Är vitt en färg eller saknar det bara andra nyanser?
-Vem vill vara vit när man kan få vara turkos eller rosa?

"Vitt är en av få färger som kan nyanseras och ge liv
på ett makalöst sätt.
Titta till exempel på hur Jean Nouvel byggt ett museum i vitt
där vita lager på lager ger skuggor och framför allt intimitet.
Och visst är vitt en färg som åldras otroligt vackert.
Tänk bara på gammalt kantstött vitt porslin, prästkragar
och nytvättade vita lakan. Vitt är en härlig kulör"!







(Bilderna lånade från ALCRO)

Jag har saknat färgkartan ad.white.
(Här har jag tidigare bloggat om den)
Nu kommer de 11 kulörerna bli samlade i
samma karta igen i januari.
Vill du, så kan du redan nu smygtitta här.


Även i tapetväg finns det mycket fint i vitt.
En "storsäljare" detta året är Eco white
som har 51 vita mönster samlade i samma katalog.
Här finns mitt blogginlägg om den.

För mycket vitt är nästan som att älska eller hata.
Ibland hör man  kommentarer om att
det ser ut som ett "sjukhus".
Jag tillhör dom som "älskar"
Vad tycker du om vitt i inredning?

Kommentarer
Postat av: pysseliten

vitt är bra då kan man tillsätta vikla f'rger som helst på allt annat .

2010-11-30 @ 09:02:53
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: fia

Jag älskar vit bas och så kan man ju ha det där rosa eller turkosa om man vill som en klick.

2010-11-30 @ 12:45:45
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Jag gillar vitt, det blir så fräsht men jag lägger gärna till någon stark härlig kulör, för jag måste också omge mig med färger!



Kram

2010-11-30 @ 20:24:01
URL: http://www.interiorguiden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0