Nytt Färgsättningsprogram

ALCRO presenterar nu sitt nya
Färgsättningsprogram, Alcro Design.
Här kan man ladda upp en egen bild i datorn
och provmåla med olika kulörkombinationer '
både inomhus och utomhus.

alcro designer färgsättningsprogram
 – Alla kulörer från Alcro Inredningskollektion
och Alcro Fasadkollektion finns tillgängliga.
Dessutom ger vi dig förslag på kulörer som passar
till den färg du har valt.
På det sättet blir det lätt att skapa harmoni i färgsättning,
berättar Eva Maslov ansvarig för projektet på Alcro Färg.

Tjänsten är en inspirationskälla
och inte något som ersätter provmålning. 
Som jag tidigare sagt så är viktigt att köpa en provburk,
eftersom färgen på skärmen inte alltid stämmer
exakt med verkligheten.


Toppenbra att leka med dessa program.
Tidigare har jag bloggat om Jotuns kölörväljare,
det hittar du här!


Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Men det här var väl en bra idé med egna foton! Det måste jag testa!

Kram

2010-09-16 @ 22:27:17
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Det är ju verkligen jättebra att man kan ladda upp egna foton!

Kram

2010-09-17 @ 06:53:52
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Anna

ahhhh...va smart :) Nu har jag iofs vitt i ALLA mina rum snart så jag vet inte om just jag behöver någon kulörväljare :) Fast snart tröttnar man väl på vitt och gör som på 90-talet..målar ett rum i varje färg..koboltblå och terakotta kanske :)

2010-09-18 @ 15:41:56
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0