Elle Interiör DesignGala

Två trappor upp från Operakällarens stora entré
med magnifik utsikt över Slottet, Riksdagshuset och Stockholms ström.
Där ligger Operaterrassen. Igår var det ju väldigt mörkt
och mycket folk när vi var där, men visst skulle man kunna tänka sig
att åka tillbaka och äta en god middag vid ett fönsterbord ;-)))
(Bilden från Operakällaren)
 

Vi var på plats 18,30 och minglade i närheten av "röda mattan":
 
 (Elisabeth Tarras-Wahlberg kom i sällskap med Marianne Bernadotte,
Änka efter prinsen och formgivaren Sigvard Bernadotte)
 
Linda Sundblad bjöd på underhållning och konfrencier denna kväll
var Bella Goldman. 14 priser delades sammanlagt ut.
Förste prisutdelare denna kväll var Efva Attling:
Efva delade ut priser till:
 
Årets badrumsprodukt, Årets utemöbel, Årets Inredningsaccossiar
och Årets Produkt för det dukade bordet:
 

 Näste prisutdelare var Patricia Urquiola,
som delade ut priserna till Årets Lampa, Årtes Sovrumsprodukt,
Årets Textil och Årets Golv :


3:e prisutdelare var Sveriges Näringsminister Annie Lööf.
Följande prisr delade hon ut: Årets Möbel, Årets Stol,
Årtes Köksprodukt och Årets Tapet:
Mycket glad blev jag då IreMöbler, som ju ligger i Tibro där jag bor,
fick priset som Årets Möbel!
 Näste prisutdelare var Alberto Alessi, som delade ut priset,
Årets Stjärnskott, som gick till Karin Wallenbeck:
 
Sista priset för kvällen, Årets Designer, gick till Form us with love:
Vill ni veta mer om Galan, och läsa om juryns motiveringar,
kan ni göra det på Elle Interiör.
 
 
Nu är det dags för mig att gå upp och äta frukost
innan jag ska bege mig till centralstationen för att
sätta mig på tåget hemåt igen.
Sen ska det jobbas ett par dagar, för att sedan på
fredag morgon åka tillbaka hit till Stockholm.
Då ska helgen tillbringas med bl.a besök på
Möbelmässan och umgås med fina vänner:-)
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 

Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Så många välförtjänta vinnare! Fick också inbjudan men det är så svårt att komma loss från jobb och annat och just nu med ett brutet ben så går det inte heller. Man skulle bo i Stockholm just för alla inbjudningar man får, det är ju där allt händer. Men det funkar bra att läsa alla rapporteringar också.
Ha det gott, Lotta!
Kram

2013-02-05 @ 23:13:59
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej
Tack för kommentaren :)
Hoppas allt är bra med dig!
Skönt när allt flyter på!
Jag var hos min läkare idag och fick veta att det var kristallsjukan och stress som gjort mig yr. Skönt med besked.

Ha det så jättebra! Kram

2013-02-06 @ 15:45:53
URL: http://avantgirl.blogg.se
Postat av: Karinas inspiration

Jättefint inlägg om galan du har gjort...det var roligt att träffas och få gå på sån fin galatillställning:))
Ha det bra på möbelmässan... och vi syns säkert på Coloramas mässa i mars!
Kram Karina

2013-02-07 @ 13:58:15
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0