Trendspaning

Fortfarande känner jag en stor tidsbrist i mitt liv,
och det lär nog inte bli bättre framöver ;-)
Som jag nämnt tidigare här så har jag ingen tanke på att sluta
med bloggandet, men tyvärr måste man prioritera när inte
tiden räcker till för allt man vill. Och det är mycket nu, kan jag lova.
Så nu får man använda alla timmarna på dygnet ;-)
Här kommer nu en Trendspaning mitt i natten:

I fredags var jag då på möbelmässan.
Och Alcro bjöd, förutom visningen av deras nya ad-retur,
på lunch och en Trendspaning från Stefan Nilsson (Trendgruppen)
Alltid lika kul och inspirerande att lyssna på honom.
Såhär spanade han på det kommande året:


5 Trender kommer bli stora detta året.
Pure, Protest, Upstairs/Downstairs, Future Perfect , Supersport.
3 av dessa tror han kommer bli störst, och det var de han
med entusiasm pratade om under närmare 1 timma.


PURE:
Tänk "Detox", hälsotrend där alla vill må bra.
Kolla in restauranger och uteställen istället för klädbutiker.
Maten, det är här vi hämtar inspiration!
Renhet, det ärvda med det nya, det blå-vita, avskalat,
kristaller, transparant, speglar, skinn, naturliga färger, mjuka former,
Renhet, "papperstrenden" . Badrummet blir det "nya köket",
nu vill vi ha tid för oss själva.
Retro är helt ute!

(Den ursnygga lampan från Klong, mycket omtalad från möbelmässan)


PROTEST:
Stefan pratade om att denna "anti-trend" startade nyss!
Närmare bestämt den 17sep i New York.
(Jag var faktiskt där den dagen, och vi hamnade mitt i demonstrationerna
då vi tog en prommenad från "Ground Zero")
Vi är trötta på alla "kedjor" som ser likadana ut, vi vill inte
inreda som de "10-tipsen" i tidningar,  och ha det perfekta hemmet.
Cooperativet är tillbaka,  anti-konsumtion, blanda "konstigt" med förbjudna kulörer.
Graffitti, nitar, och orange förknippas också här. 
Här är Intressant  ett viktigare begrepp,  än snyggt.
"Random act of kindness" !!!

(Denna anti-trend startade i New York i september)


SUPERSPORT:
Motsatsen till PURE
Massor av färg, det vita är borta,
guld, ränder, 80-tal, neonfärger tänk "post-it"


Ojoj,  nu blev jag fast vid datan alldeles för länge....
Klockan är närmare 03,30 och jag måste få några timmars sömn.
Dags att gå upp om drygt 3 timmar.
Godnatt kära läsare!




Kommentarer
Postat av: pysseliten

wow så mycket spännade att läsa .Men du slit inte ihjäl dig så du går in i väggen som många gör .

Färg säger du då är jag lite mor´dern iallefall :)

I natt har vi fått massa snö här nere helt i onödan ;(Men men det är ju inte så länge kvar till bikini veckan . Kram nu ska jag köra Ebba till skolna sen blir det jobb till kvällen Kram

2012-02-15 @ 07:43:36
Postat av: Karinas inspiration

Hoppas att du får en lugn och trevlig hemmahelg nu!

Kul med mässor och andra utflykter, men skönt att vara ledig hemma också:)



Jag fick ny biljett till tåget du hjälpte mig hitta på din Iphone, så jag kom inte hem så mycket senare än planerat!

Vi syns den 23/2!

Kram

2012-02-16 @ 23:06:38
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se
Postat av: Anonym

Haha.. han är rolig Stefan han avskyr personligen retrotrenden, så det är klart att han säger att det är ute. Så här skrev Allt i Hemmet vid Årsskiftet : Årets överdos: 60-tals­retro i knallfärger som fick oss att önska oss färg­blinda. Trend: håller i sig!



Vi får väl se vem som har rätt ;-)

2012-03-30 @ 18:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0