Cosy Minimalism

Formex, är över för denna gången.
Höstens tema var ”Cosy Minimalism
Här hyllas den eviga skönheten i tidlösa naturmateria,
och i omsorgsfullt hantverk.
Trendtemat  hämtar influenser från det enkla och naturnära
både i nordisk och japansk design och arkitektur.
Fokus är på en varm, bekväm och trivsam känsla.
Orange var tydligen en färg som man såg mycket av på mässan.
(Och visst är den kulören läcker? Det är nästan så att jag ångrar
att jag målade över min vägg i våras ;-)

(Fotograf August Eriksson, Stockholmsmässan)

Jag hoppade själv över mässan denna gången,
så tyvärr har jag inget att rapportera idag.
Men Frida, som driver Sveriges största inredningsblogg, Trendenser,
har självklart varit  på plats.
Alltid kul att titta in hos henne.
Här kan ni läsa om hennes favoriter från årets mässa.

Igår vid besöket på Ikea fick jag nya idéer och planer,
som snart ska påbörjas.
Men först måste vi bli klara med det som påbörjats ute.
Idag har vi fått mycket gjort i det fina vädret,
och nu börjar snart det roliga "piffet" :-)
Bilder kommer under veckan....



Kommentarer
Postat av: Fiffiga Systrar

Vad härligt med formex. Skulle så gärna vilka åka dit någon gång men det har aldrig blivit. Tur att man kan kika på bilder därifrån på alla bloggar. Härligt!



Ha en skön måndag!



Kram Emelie och Elin

2011-09-05 @ 12:48:26
URL: http://www.fiffigasystrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0