Girlpower

Det är musiktävlingar på TV:n igen!
"True Talent" har jag tittat på några gånger, men jag tycker
inte alls att programmet har samma klass som Melodifestivalen
eller programmet på Tv4, som jag följt sedan starten för 8 år sedan.
Nu är det dags att ta upp "Idol" här på boggen igen:-)

Efter att ha sett veckans 20 "idoler", kan jag liksom många andra
bara sammanfatta detta året med "Girlpower"
Jisses, vad tjejerna har vart grymma i år.
I Tisdagens avsnitt satt jag nog för första gången och kände:
- Det spelar ingen roll vem som går vidare, de är lika bra allihopa!

Tittarna har nu valt ut 8 artister som får fortsätta resan.
Ikväll är det dags för juryn att utse 4 "wildcards",
Amanda P, Denise, Frida, Rhosanna om jag finge bestämma.
HOPPAS nu att juryn håller med mig om det;-)
Nu hoppas jag på "Girpower" ikväll.
Och då förflyttar sig minnet till si sådär 5,10 eller kan det vara närmare 15år,
då Spice Girs slog igenom med sin "Wannabe", och den "engelska frasen"
blev så populär 


Av bra musik blir jag på "partyhumör"
För min del blir det"partaj" hela helgen.
Ikväll firar dottern och hennes bästis sina födelsedagar.
Jag ska vara med och hjälpa till, då de hyrt en lokal med diskjockey
och väntar 130 gäster!!!

Imorgon är det åter dags för en "matstaffett" här i Tibro.
Så gissa om jag är laddad?
Igår kväll "piffade" jag det sista i uterummet och hoppas nu på att vädret
blir som lovat, så jag kan duka upp här för mina "hemliga gäster".
Jag är faktiskt mer än nöjd över resultatet denna gången,
även fast det fattas några detajer ännu.
Och vad GLAD jag blev igår, när dottern kom hem och sa:
- Jisses vad sjukt snyggt det blev mamma.
- Nu måste du lova att "hoppa på" den där grejen du fått erbjudande om.
Mannen som hörde detta "mumlade" då också något om att jag lyckats bra,
och att han var ändå ganska nöjd över att jag "basat" över honom:-)
(Det värmer en trött,förkyld och just nu stressad kvinna;-)

Önskar er en Trevlig Helg och att vi får massor av sol!

Kommentarer
Postat av: pysseliten

läste först att du skule ha 130 gäster :)) var tvungen att läsa om igen .

Nu vart jag så NYFIKEN hoppas få se dukning och piffet .Jag vet redan nu hur fint kommer att vara allt blir ju så fint som du fixar . Medans jag jobbar för fullt har mannen här hemma fixat ett elementskydd ;) 700:- själv 3300:- om vi skulle ha köpt det . Känns som jag spart massor .Kram och ha en riktigt bra helg .Ska maila en hemlis till dig när jag kommer hem från jobbet ;))Kan inte hålla mig måste få berätta för dig .

2011-09-30 @ 07:32:59
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: pysseliten

glömde säga klart du ska hoppa på saken ;)) antar att det har med inredning att göra styla piffa och fixa !Du har ju öga för det !!!

2011-09-30 @ 07:34:50
Postat av: Irene

Håller med dig True Talent är inte alls lika bra som Idol även om jag börjat tröttna lite på det. Girlpower är det i alla fall i år, så många duktiga tjejer... och så unga!

Klart du ska hoppa på erbjudandet, gissar att det är något riktigt roligt!

Önskar dig en trevlig Partyhelg! Och ser fram emot bilder på ett piffat uterum! ;)

Kram

2011-09-30 @ 19:52:06
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: angeliqa

Då ses vi ikväll, på hotellet om inte annat! Ha det gott!

Angeliqa

2011-10-01 @ 12:18:30
URL: http://blogg.mama.nu/viljoravstal
Postat av: Karinas inspiration

Hoppas att "partajen" blir riktigt lyckade!

Det ska bli kul att se ditt säkert jättefint "piffade" uterum.



Du kommer säkert att gilla nya PIP-tapeterna, interiörbilderna är lika roliga som i den förra kartan.

Kram Karina

2011-10-01 @ 18:08:32
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se
Postat av: maud

Spännande att få veta vad den hemliga grejen är;)

Var själv på ganska stort partaj förra helgen, sonen och en tjejkompis firade sina 20årsdagar i hyrd lokal med dj oxå...dom hade 25årsgräns för uthyrningen så vi föräldrar till dom båda var där som "vuxna" o hjälpte till...dom var ca 65 st och allt var hur bra som helst, fina ungdomar! men trötta föräldrar:)...dom dansa ju till 02=)

Kram

2011-10-03 @ 14:21:07
URL: http://maudsanglar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0