Tapetsera på kartong

Jag har skrivit om detta förut,
men jag tycker att det är en bra idé att
ta upp det igen.
Som ni vet så sparar jag på alla tapetrester!
Och denna gången har jag använt mig av dessa,
för att tapetsera en skokartong.

Förberedelserna inför helgens Vilamässa är över.
Igår var "bygg-gruppen" och tapetserade samt lade in golv
i vår monter, och senare var det dags för några av oss att fixa "piffet".
En tävling blir det också hos "Colorama-skaraborg"
Så jag har tapetserat en skokartong där lottsedlarna ska stoppas i:




Nu är det väl inte så många av er som har nytta av
en lottlåda hemma;-)
Men tänk vad mycket annat man kan använda fina kartonger till.
Dessa fina lådor har min mamma klätt med tapet,
till  sitt dressingroom:


Nu blir det mässjobb i dagarna 3 :-))))
Ni som bor nära: Hoppas vi ses i helgen!
Till er andra: Jag har laddat ner en "blogg-app" och ska försöka mig på
att blogga från min iphone för första gången,
så att ni ska få info och bilder ifrån mässan.







Kommentarer
Postat av: Karinas inspiration

Du får ha en trevlig helg på mässan!

Hoppas att du får lite ledigt nästa vecka istället!

Fin Hanna-tapet du har valt till lottkartongen:)

Visst är Lena Linderhoms nya keramik härligt färgstark och jättefin!

Det ska bli kul att få se er mässmonter.....

2011-10-07 @ 22:59:26
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se
Postat av: pysseliten

Kul jag skulle nog aldrig klara av att blogga från telefon ;( kör på det gamla sättet istället :)

Och så kul med mässan ,kan tänka mig att du får se en hel del kul. Här hemma blir det jobb idag igår testa jag på att vara med och hotellet och jobba

kul med mycket spring dålig kodis märkte jag så måste nog ta ta idet :)Kram och ha en bra helg .

2011-10-08 @ 08:27:13
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Lycka till på mässan!

2011-10-08 @ 18:00:32
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Proforma - Irene

Hoppas Villamässan gått bra! Vad snygg lådan blev! Jag skulle kunna tänka mig att köpa en hel rulle tapet och klä in lådorna i klädkammaren, så snyggt och enhetligt det skulle bli istället för det blandade sortimentet jag har nu.



Och jag har köpt en iphone idag :) men att blogga från den får nog vänta ett tag!

Kram

2011-10-09 @ 23:02:49
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0