Breaking up with god

Ja, inte jag alltså
Han och jag har aldrig haft någon relation.
(Har fått berättat för mig att när jag som liten flicka,
skulle sova över hos morföräldrarna för första gången,
då fick frågan om ifall vi brukade lästa aftonbön hemma
innan jag skulle sova?
- näe, hemma läser dom bara Expressen, svarade då
  det "lilla blonda yrvädret"
 
Som ni förstår så visste jag inte ens vad det var,
utan trodde att de menade Aftonbladet.

Det är alltså inte jag, utan The Ark som gör slut.
Den nya låten som släpptes igår får 4+ av aftonbladet
" I Breaking up with god sjunger Ola Salo
om att göra slut med både Gud och djävulen,
om att få nog av fruktan och sorg och komma till insikten
att det går att hitta sin egen himmel.
Allt som egentligen betyder något nu är att dansa hela natten
"

Många har nog redan läst att gruppen nu bryter
upp efter 20år tillsammans.
Ett samlingsalbum släpps nu i slutet av februari,
tillsammans med denna nya singeln och ytterligare
en som vi då får höra på den nya skivan.

Jag kan väl inte påstå att jag gillat allt som The Ark gjort,
men några riktgt bra kanonlåtar tycker jag allt att de har.
Nu ska jag lyssna några gånger till innan jag kan
bilda mig en uppfattning om ifall denna låten kan
vara med och slåss  på  "topplistan" bland gruppens låtar,
som nog de flesta tycker vinns utav:
It takes a fool to remian sane
Och visst är den kanonbra!!!
Men min favorit är ändå, Calleth You, Cometh I,
och versionen som Ola började i ett väldigt lungt tempo,
tillsammans men en "rivig" Carola inspringande
i Allsång på Skansen tycker jag också är toppenbra:





Andra bra låtar är Echo Chamber
Stay with me
, Father of a son
Ni minns väl också The worrying kind från melodifestivalen,
då The Ark vann både folkets och juryns röster?
Som avslutning kan ni som gillar The Ark lyssna på en mix här.
Har ni någon favoritlåt av gruppen?


Nu ska det lyssnas på mera musik härhemma.
Tisdagar betyder min lediga dag, och ingen mer än jag
är då hemma på förmiddagen.
Så nu ska volymen höjas och städgrejorna fram.


Kommentarer
Postat av: Dansbandsfrun

Bra idè! Tror jag ska göra detsamma, o allt går SÅ mkt lättare med bra musik!!

Åh va schysst om du skickade receptet. Då ska jag överraska sambon med sådana (han är mer än lovligt galen i ostbågar) det kasnke jag skrev ;)

om du vill kan du maila [email protected]

supertack! kram o ha en bra städdag ;)

2011-01-11 @ 10:41:28
URL: http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se
Postat av: pysseliten

Ja bra att avsluta kvällen med en bra låt . är så dö trött så ;( Känner ingen inspration just nu

men men de är välL så ibAlnd och sen strula bara när jag skulle lägga inlägg ,ååhhh känner mig hel depp just nu men det går väl över . Vill gärna hoppa i dansbandfruns väska till kANARIEÖRNA :)))

2011-01-11 @ 21:57:40
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Nilla

Tycker Breaking Up With God lätt hamnar på topp 10 över de låtar som The Ark gjort.

Absolutely No Decorum är en annan personlig favorit och givetvis It takes a fool... och Calleth.

2011-01-13 @ 19:31:21
URL: http://alliwantistheark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0