Julklappsrim

Att rimma på julklappar man ska ge bort,
tycker jag ger paketen lite extra "sting".
Nu är ju detta något som kan vara lite klurigt
och tar lite tid. SÅ det är hög tid att börja fundera!
Själv vill jag gärna ha rim som inte avslöjar direkt
vad som finns i paketet.
Här kommer en bra sida som jag hittat:
JULKLAPPSRIM


Förra året överträffade jag mig själv.
Barnen i familjen blev nog först lite besvikna
när de ifjol "bara" fick en enda liten julklapp av oss.
Att det även syntes tydligt att det i paketet låg en "cd-skiva"
gjorde att de inte var alltför upphetsade när de öppnade paketet.
Men rimmet som satt på gjorde att de iaf bev väldigt undrande:

   "Hoppas ni gillar det ni nu ska få se och höra
    För denna skivan tog många timmar för er mamma att göra

   
   Med denna julklapp kommer ni få mycket kul
   även fastän att det blir efter jul"

"Skivan" sattes på och när de efter en stund förstod vad det var,
blev det både skratt och tårar:



Japp, bara att erkänna!
En (eller några) tårar smög sig allt ner för min kind när jag nu tittade
på "filmen", och minns känslan av hur överlyckliga barnen blev.
(Som jag sagt förut så har jag alltid tyckt att det är roligare att "ge" än att "få")
Detta året har jag förbett, att det tyvärr inte kan bli några
liknande julklappar. 
Men jag har 3 underbara "ungar" som varken är bortskämda eller krävande,
så jag tror nog att de kommer vara tacksamma ändå :-)))) 
För fina paket och roliga rim ska det naturligtvis bli på klapparna.

Brukar ni rimma på era paket?

Kommentarer
Postat av: pysseliten

Nej det brukar jag inte men brukar skoja med grabbarna som avskyr ullared .Så i år ska dom få extra många julklappar från just gekås tandkräm plastpåsar :))) Bara bra saker ;) som går åt i ett hem .

2011-12-21 @ 20:20:35
Postat av: Annika

Ja på en del gör vi. Kul när man får till ett bra rim :)

Kram o god jul på dig!!!!

2011-12-23 @ 14:53:57
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

God Jul, Lotta! Hoppas du får en skön julhelg och kan stressa ner lite. Jul blir det ju ändå!:)

Kram

2011-12-24 @ 00:05:11
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: pysseliten

ha nu en riktigt God Jul ♥ se till att julbada ;)))

i spat slappna av dom tre lediga dagarna och njut Kram

2011-12-24 @ 08:10:05
Postat av: pysseliten

ha nu en riktigt God Jul ♥ se till att julbada ;)))

i spat slappna av dom tre lediga dagarna och njut Kram

2011-12-24 @ 08:10:06
Postat av: Karinas inspiration

Vill önska dig en riktigt God Jul! Här är den lilla snön borta nu, men det blir ju jul ändå.

Vi brukar inte rimma på paketen, men lägger en del tid på inslagningen,

Tog en liten paus vid datorn, men ska duka färdigt nu innan resten av familjen med respektive kommer hit.

Kram Karina

2011-12-24 @ 14:41:00
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se
Postat av: Pernilla

Önskar dig en god fortsättning på julen!



Kram Pernilla

2011-12-25 @ 19:28:12
URL: http://www.vardagslyxhosnilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0