Glorious mix

Efter en tid av "loppis", Shabby Chic
och Vintage kommer nu Glamouren tillbaka!

Formex har presenterat vårens nya tema för 2011,
- Glorious mix:
"Favoritfärgerna är en harmoni av turkost och jadegrönt,
lila och citrongult mot en bas av luftiga, ljusa nästa vita nyanser.
Och naturligtvis, massor av skimrande guld - glamouren är tillbaka.
Glorious mix är en sprudlande, högst egen salig blandning av design.


Influenserna hämtas från sextiotalets pop-optimism
med naiva former, skulpturala möbler,
nya färgkombinationer och stora, grafiska, optiska
och psykedeliska mönster som minner om sextiotalets
Marimekko och Pucci.

Trendtemat sparar inte på krutet när det gäller scenografin
- varken inomhus eller utomhus.
I inredningen ingår umgängesvänliga loungemöbler
och stora dekorativa växter som palmer och monstrea
i miljöer dominerade av polerade ytor och blanka material
som plast, plexi, lack, metall, chintz, massor av färgat glas,
ädelstenar och mosaik.
Förbered dig på en ny våg av humoristiskt bling!!"

Vilket härligt tema, :)
Formex äger rum 20-23 Jan 2011 på Stockholmsmässan.
Jag längtar......


På tal om Glamour.
Detta är ju också en Tv-serie.
Jag följde nog den i närmare 15år.
Nu har jag inte sett den på ett bra tag.
(mer än något enstaka avsnitt då och då;)
Idag är jag ledig och ska nog krypa upp i soffan
och titta på dagens avsnitt av familjen "Forrester".
Det brukar inte vara så svårt att komma in i handlingen,
även om man varit "borta ett tag" ;)

(Mitt favoritpar i serien Glamour, bilden lånad från  CBS)


Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Trevligt med lite glamour i inredningen! Jag har fortfarande semester, skönt för jag måste komma tillbaka till sverigetid, och tänkte faktiskt ta en dag i soffan idag med True Blood avsnitt som jag har missat medan jag har varit borta.

2010-10-26 @ 07:18:21
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: a-k

längtar oxå till Formex , då känner jag mig som Kalle i chokladfabriken ......

=)

/A-K

2010-10-26 @ 09:03:02
URL: http://flottebo.blogg.se/
Postat av: pysseliten

:))) jag har inte sett det serien sen Ebba var lite ca 11 år sen .Undra om det har hänt något nytt :)

Jag har med ledig dag synd att vi bor så lång från varandra ;( Men får väl ta swebuss en dag och hälsa på :) Ha en bra dag njut i soffan Ps jag kanske

kanske har lyckats övertala mannen idag om panlen vägg till köket håll tummarna att vi åker och köper virke:)))

2010-10-26 @ 09:05:56
Postat av: Proforma - Irene

Ja, det verkar bli ett spännande tema, vintage var inget för mig!

Glamour följde jag aldrig men vet dom som gjorde det och man fick passa sig att ringa just den tiden då den visades!



En kul grej är att jag har varit med på inspelning av serien Guiding Light, helt privat, när vi var i New York för många år sedan. Den anses vara världens äldsta såpopera och jag var med på inspelningen av det avsnittet där den stora stjärnan dog. Strax efter vi gick kom pressen och det visades i TV på nyheterna just därför... kunde varit med där! :)

Jag fick också översätta några inspelningar de hade med svenskt tal. Kul minne!

Kram

2010-10-27 @ 00:12:29
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0