Orange tapeter

Jag fortsätter med min "tapetguide",
och tänker idag visa orange tapeter.
Orange  kallades förr ofta för "brandgul".
Det är en varm färg som ger energi och lust för att skapa.
Här kommer några härliga mönster med orange inslag:



(Flair)


(Attitude)


(check-in)


(Boutique)


(Odeon)


(Urban Jungle)




(Zero)






(Moda)


(Karina-L)


(Nina Jobs)                                         (Nina Jobs)


(Marcel wanders)


(Oas)


(Organza)


(Odeon)



(Belgian Graffiti)


(Paradise)


(Paradise)


(Padise)


(Belgian Graffiti)



(All city papers)

För några år sedan var orange en av de färgerna som jag absolut
inte skulle kunna tänkt mig att inreda med härhemma.
Nu tycker jag tvärtom. Trivs med orange som accentfärg i vardagsrummet.
Men skulle kunna tänka mig att byta gardinerna, då det känns alldeles
för "höstliga" med de löven. Vi får se.....
Just nu väntar jag fortfarande på att en sak ska bli färdig härinne.
Men tyvärr är detta inget jag kan fixa själv:(
Jag har länge "vart tyst som musen",
för att inte "reta upp" min renoveringströtte make;)
Men snart får jag nog gå en "snickarkurs", fniss




Kommentarer
Postat av: Tess

Visst är det härligt med orange, men som du så tycker jag att det känns mer som en höstig färg, man blir ju påverkad eller inspirerad av det vi ser omkring oss.



Det är därför vi vill ha mörka färger på vintern och ljusa på sommaren, fast det igentligen borde vara precis tvärt om :)



Kram kram

2010-03-17 @ 19:49:50
URL: http://trolldesign.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Det är verkligen en härlig färg, så färgstark, intensiv och glad!



Kram Åse

2010-03-17 @ 19:55:02
URL: http://interiorguiden.blogspot.com
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Här fanns verkligen några läckerbitar till tapeter! Jag tycker orange är en underbar, pigg färg.

2010-03-17 @ 23:12:08
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Mari

Gillar och trivs oxå med mitt orange, det trodde jag aldrig när jag testade men så långt som till tapter kommer jag aldrig gå. Men visst är tapeterna superläckra...men man tröttnar nog så det är bättre att ta in lite kuddar och sånt jox ist.



Du får lägga på stora charmen ler



Ha en bra dag och kram!

2010-03-18 @ 04:58:07
URL: http://marityrenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0