Spraymåla kontakter


Jag har tidigare skrivit om spraymålning av kontakter här på bloggen.
Men eftersom det tillkommit många nya bloggläsare,
så vill jag åter tipsa om detta.
Det är enkelt, går snabbt och ger ett toppenbra resultat.

När allt annat blir nymålat så märker man ju hur fula och "gula"
kontakterna ofta är.
Jag har först slipat lite lätt med ett fint sandpapper.
Tvättat med målartvätt.
Och därefter då spraymålat dessa.




(Det tog mig nog bara en kvart att få 10 "nya" kontakter)


(innan spraymålningen)


Nu ska kontakterna skruvas upp igen.
Lite "småfix" kvar att göra i vardagsrummet,
Men målet är att allt ska bli klart denna vecka:)


Kommentarer
Postat av: pysseliten

jag har inte ens tänt på detta ,synd man hade ju kunnat sparat en del genom att sprya om . Bra tips :)

2009-10-19 @ 08:09:18
Postat av: Pernilla

Men det var ju ett superbra tips!!! Jag som precis stått och tittat på våra FULA kontakter i sovrummet som riktigt LYSER gult nu när väggen är vit.



Ha en bra måndag!



Kram Pernilla

2009-10-19 @ 14:11:38
URL: http://www.vardagslyxhosnilla.blogsida.com
Postat av: Proforma - Irene

Så enkelt att göra istället för att köpa nytt! Kul också om man vill måla in dom i tapetens färg, kan bli snyggt!

Kram

2009-10-20 @ 00:17:39
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Mari

Har oxå sprayat mina för länge sen och väggkontakterna funkar bra men vägguttagen klarar inte påfrestningen från vissa kontakter, färgen skavs av. Spreciellt från jordade kontakter Har gjort efter alla konstens regeler så nu har jag börjat byta ut dem mot nya. Surt!



Ha en bra dag!

2009-10-20 @ 05:49:37
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Visst är det perfekt att spraya kontakterna? Gör vi med här hemma. :)



Ha en fortsatt bra dag!!

2009-10-21 @ 12:54:26
Postat av: Anna

aaah, smart, tänk va mycket man kan göra med ganska lite medel :)

2009-10-24 @ 19:40:02
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0