Utmaning

Jag fick häromdagen en utmaning av
Pernilla med bloggen "Vardagslyx hos Pernilla"
En härlig tjej som även är jätteduktig på göra smycken.
Här finner ni hennes webb-butik.

Utmana 5 personer och berätta det för dem,
samt för personen som utmanat dig.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn.
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord.
Om personen som utmanade dig har ett namn som
börjar med samma bokstav som ditt,
får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar 2 ggr.
eller skriva ditt namn som svar
(förutom fråga 1)

1. Vad heter du: Lotta (bara mamma säger Charlotta)
2. Ett ord på 4 bokstäver: Leva (Mitt motto: Lev "idag":)
3. Flicknamn: Louise (min älskade dotter)
4. Pojknamn: Lennart (pappas snälle bror:)
5. Yrke: Läkare (min "skräck";)
6. Färg: Lila (högaktuell)
7. Klädesplagg: Leggings (svarta)
8. Mat: Laxfilé (mums!)
9. Sak i badrummet: Locktång (används sällan)
10. Plats/Stad: Las Vegas (om 4 veckor åker jag:)
11. En orsak att vara sen: Långsam (inget för mig, här går det undan;)
12. Något man skriker: Lyssna vad jag säger!! (jo, det händer att jag "skriker" det;)
13. Film: Livet är en Schlager (behövs väl ingen kommentar;)
14. Något man dricker: Likör (ibland, men bara jag slipper kaffet)
15. Band: Laban ("Love In Siberia" spelades flitigt i mitt flickrum hemma)
16. Djur: Lejon (Hjälp!)
17. Gatunamn: La Rambla (skulle gärna gå där och strosa;)
18. Bil: Lamborghini (ja tack, gärna en svart;)
19. Sång: Lay all your love on me (säger bara ABBA ABBA ABBA;)

Det är många bloggare jag skulle vilja skicka vidare denna utmaning till,
men nu gällde det ju 5st denna gången.
Så jag skickar utmaningen vidare till följande bloggare som jag inte följt så länge,
och hopppas få veta lite mera om dom;)
Hoppas ni vill anta den!

Annika med bloggen, Avanti Girl, Gillar helt enkelt hennes bloog.
Och dessutom delar vi ett "stort" intresse
Hon är nog lika "Abba-tokig" som jag:)

Anna med bloggen Spättanjansson, här kan man följa
projekt i hennes smakfulla hem, och hennes vandring genom livet:)

Therése med bloggen idaphiliphugo, verkar vara en jättegullig tjej.
Hon är liksom jag 3barns-mamma, och har en "liten sladdis"
En sak till har vi gemensamt: Samma favotitaffär, IKEA :)

Fia med bloggen Bernsborg, en blogg som jag nyss besökte
för första gången, men inte den sista.
Verkar också vara en härlig tjej.

Anna med bloggen Trollistrollmorsan, också en "ny blogg" för mig
Här blir man sååå glad när man tittar in:) 
Mysig blogg-design med hjärtan och tankfulla ord.
Här känner man sig Välkommen!


Jag är så glad över alla härliga bloggvänner jag har fått.




Kommentarer
Postat av: Proforma

Kul läsning!

Glad att jag inte ska göra den för fy vad svårt att komma på ord på min bokstav I!

Ha en fin lördagskväll!

Kram

2009-11-07 @ 16:22:55
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag kommer anta utmaningen! Ska klura lite ikväll sen meddelar jag dig när det är klart!

Kul kul!

2009-11-07 @ 17:12:20
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Therése

Tack för dom fina orden...ska sätta mig lite senare ikväll och skriva utmaningen ;-)

Ha en skön lördagskväll nu!

Kram Therése

2009-11-07 @ 18:01:19
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Det där gick ju bra!

Kul att få några nya bloggar presenterade! Nu måste jag förstå kolla upp dom :)



Hoppas du har en trevlig lördagskväll!



Kram Pernilla

2009-11-07 @ 20:20:13
URL: http://www.vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Anna

utmaningen är utförd :) insåg nr jag gjorde den att A var en rätt svår bokstav :)

2009-11-07 @ 22:39:03
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag har också utfört din utmaning!

Jättekul tycker jag!

Hade svårt för vissa, ville ändå ha ärliga bra svar som representerade mig på ett bra sätt.

Tyckte jag lyckades bra faktiskt.



Fortsatt trevlig helg på dig.

Vi hörs snart igen!

Kram!

2009-11-07 @ 23:14:18
URL: http://avantgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0