Det går framåt

Nu har det hänt lite mer på vårt soldäck.
Även om det är en del kvar så går det framåt:)
Jag har målat klart alla staketpinnar,
och Jonas har nu satt upp dessa.
Jag är ju väldigt förtjust i markbelysning,
så även här uppe har "vi" monterat detta:)
Såhär långt har vi kommit.



(92 nya staketpinnar har målats och satts upp)


Här ska nu överliggare målas och moteras. En skärmvägg och en trapp
ska också byggas)



(Inbyggd belysning i trallgolvet)


(Visst håller ni med mig om att vi behöver byta taket,
svart blankt vore ju snyggt!! "Bearbetning" pågår......;))

Så fort  som vädret tillåter, så ska jag lasera trallgolvet.
Det är tryckimpregnerat trä som nu måste hållas efter.
I ett tidigare inlägg skrev jag ju om Jotuns Terrasslasyr.
Denna produkt passar mig utmärkt, då jag inte har lust
att olja golvet varje år.

Bloggar nu från Tessans dator.
(så fort fotbollen är slut, åker jag nog ut ifrån hennes rum,
så det är bäst att passa på;)
Har nämligen inte fått ordning på min dator än:(
Så medans "Sveriges match" roar familjen,
så ska jag göra ett försök till.  PuHH!!..

Kommentarer
Postat av: Vårt hus vid havet

Låter super att bara behöva behandla vart tredje år! Fungerar lasyren på "gammal" tryckimpregnerat?



Vad blev det för färg istället för den sotgrå du andvände sist men inte skulle använda igen?



Kram / Jenny

2009-06-10 @ 20:10:39
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Erika

Blev riktigt snyggt!! Vad är det för markbelysning ni har? Vi har köpt några men inte monterat dem än. Tänkte bara höra hur de lyser då de väl sitter på plats.

2009-06-10 @ 20:43:47
Postat av: Proforma - Irene

Så bra det blir! Kan inte tro annat än att det alltid sett ut så! Vi har varit inne på att göra belysning i altangolvet så det blir väl någon gång. Effektfullt och snyggt på kvällen är det.



Hoppas du får ordning på datorn!

Kram

2009-06-10 @ 22:09:55
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Mari

Vilket härligt hus ni har och det ser rejält stort ut. Själv har man en trea på 66 kvm men det räcker åt mej, iofs hade jag gärna haft större men man kan ju inte få allt.



Underbart trädäck, hoppas ni får njuta mycket där i sommar.



Ha det så bäst och kram!

2009-06-10 @ 22:59:47
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jenny:

Ja, det går att lasera på ett äldre"golv":) Lasyren kan bli något mörkare på "gammalt" tryckinmregneret.

Men innan du stryker på terrasslasyren måste du få bort gammal olja. det finns speciell "Trallrent" att köpa, men går lika bra med kaustiksoda.

Kulören på altanen på baksidan blev en "egen" specialblandad färg, lik den sotgrå, men lite mörkare. på soldäcket kommer det också att bli en "egen" specialblandning. Gillade bäst kulören "honungsgul", men tyckte att det var lite för "röd"

Så har ändrat i receptet lite grand. Ska lasera så fort vädret tillåter.(Det har regnat så mkt här, och trät måste vara torrt)Lasyren har även en torktid på 12 timmar(tror jag att det är) Så jag måste veta att inget nytt regn kommer då jag strykit på den. Men bilder kommer så fort det är klart. kram kram

Erika:

Jag har faktiskt inte heller provat dessa än.

Vi håller fortfarande på att monterar dom.

Hela balkongen ska också med i denna "serie-koppling" Vi har även markbelysning på vår garage-infart. (Likt en "stjärn-himmel") vet att många läsare vill se detta. Har inte kunnat ta några bra bilder, då hela infarten fortfarande är täckt av massa brädor och annat. Men jag lovar att bilder kommer så fort det bara går.... H´det gott!!

Irene:

TACK, ja det känns som att det kommer bli riktigt bra. Även om det kanske blir lite stort. Väntar med spänning på att se hur det går för er.kramis

Mari:

Tack. Ja, det är ju inte storleken som har betydelse för att man ska trivas. Bara man får inreda i sin egen stil. Jag har själv bott i en lägenhet tidigare, trivdes ypperligt där också.

Kram på dig!

2009-06-11 @ 05:42:51
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Kanon fint hus ni har :) Vi har kvar den bruna 1977 års färgen än :( bara målat om ett par gånger

Inte alls snyggt men men det får gå ett par år till . Altan ser helt underbart fin ut :) Jätte kul :) syns att du jobbbar med detta med färg form :) Ha en bra dag min långa dag börjar nu

2009-06-11 @ 07:41:25
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Lotta

Pysseliten:

Tack:))



Tyvärr kan man ju inte göra allt på en gång,

även fast man önskar ibland....

Vårt hus var blått, brunt, grått och vitt när vi flyttade hit. Ingen vidare snygg blandning.

Há det gott!

2009-06-11 @ 17:17:13
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Barbro Karlsson

Vad valde du för färg på terasslasyren? Vi har laserat altanen på stugan idag - sotgrå. Det blev kanonbra.



Ha en bra vecka med mycket sälj!

Barbro

2009-06-14 @ 20:16:41
URL: http://coloramamariestad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0