När katten är borta....

Ja, det sägs ju att :
"När katten är borta, dansar råttorna på bordet"
Jag vill inte sträcka mig så långt som att jag,
och min kära jobbarkompis dansade på bordet igår;)
Men nog "härjade" vi runt i butiken,när cheferna var borta.
Hoppas att de vågar lämna oss ensamma nån mer gång .....
Inte på alla arbetsplatser man skulle "våga" ta sådanna initiativ
på egen hand som vi gjorde igår.
Men med de snälla cheferna vi har, så hoppas/tror vi inte att vi får "skäll" :)

Vi tyckte att vi borde göra om lite i personal-rummet.
Så medans jag tog kunderna, plockade min duktiga
jobbarkompis fram både slipmaskin, maskeringstejp,
slippapper, golvpapp, hammare, färg, vaxolja m.m
Så hon har fixat och grejat, grundmålat de bruna fönstren,
som vi inte var så förtjusta i. Bänkskivan har hon slipat och
vaxat  (den blev som ny, se bilden)
Nu hoppas vi få fortsätta i veckan och måla väggarna,
tapetsera en fondvägg, slipa och måla köksluckorna,
och sätta på nya handtag.

Här kan ni se vilken skillnad det blev på bänkskivan.
Hon slipade och vaxade den 2ggr.
Vaxoljan hon använde kommer från Herdins. Vilken skillnad !!!!


(såhär såg skivan ut innan.....)


(här slipas bänkskivan.....)


(vaxad 2ggr, visst blev det skillnad?)

Idag har vi ett "jobbigt" med ojj såååå ROLIGT problem framför oss,
VÄLJA TAPET ;)

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Ni är helt otroliga... att ni bara vågar :)

2009-01-23 @ 21:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0