Pojkrum

Lillkillen Gustav här i huset är nu 7år.
Och i höstas sa han till mig:
- Mamma, det är inte så grymt att ha
 Nalle Puh tapeter i sitt rum när man är 6år.
(med två äldre systrar i huset,
så undrar man vart han lärt sig det uttrycket,, fniss)
Men självklart höll jag med.
Det var verkligen dags att förnya rummet, och då inte bara tapeterna ;)

Gustav hade sitt rum mittemot vårt sovrum förut.
Storasyster "Tessan" ville byta rum, och ta gästrummet nere.
Och när då hennes rum blev ledigt kom jag på den
"brilljanta" idén att Gustav fick ta hennes gamla rum.
På det sättet blev rummet mittemot vårt sovrum ledigt,
och där kunde vi fixa till ett "dressing-room".
("bygget därinne står just nu still, mkt annat som
kommit ivägen, men återkommer snart med färdiga bilder...)

Så jag målade fönster, lister ,golv och tapetserade.
Bäst att påpeka att jag fick hjälp av mannen
i huset med tapetseringen.  -Du kan när du vill älskling ;)
(Han är inne i en period nu, där han inte vill "se åt" renoveringsprojekt)
En ny säng och överkast med lite nya kuddar köptes in till rummet.
Liksom den snygga svarta högblanka skjutgarderoben från Inaria,
som jag skrev om i  mitt inlägg igår.
Den gröna fina ryamattan kommer rån Horredsmattan.
(Colorma i Hjo är återförsäljare för båda dessa företag :)

Både Gustav och jag är nöjda med resultatet:)
Nu är det bara skrivbordet och tv-bänken som
behöver bytas ut i framtiden.

(Tapetserade ett "hörn" i rummet med en tuff graffiti tapet från Midbec)

(Gaveln mot skrivbordet målades med magnetfärg, se tidigare inlägg)

(storasyrrans "klädhängare"  passade inte in i hennes nya rum, men den
kom ju till användning här:)

(Golvet målades svart, och den glansiga ryamattan kommer från "Horredsmattan"


(Skjutgarderoben valde jag i svart glas med aluminiumprofiler)

Nu är det dags att åka och jobba.
Och förhoppningsvis ska vi hinna göra klart "renoveringsprojektet"
i fika-rummet idag :)


Kommentarer
Postat av: Proforma

Vad fräckt det blev! Kanske mer för en kille i den ålder, han har alldeles rätt! Härligt grön färg!

Ha en fortsatt dag.

2009-02-02 @ 14:21:04
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Proforma

Vad fräckt det blev! Kanske mer för en kille i den ålder, han har alldeles rätt! Härligt grön färg!

Ha en fortsatt dag.

2009-02-02 @ 14:27:48
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Evelina

Älskar grönt! Riktigt snyggt!

2009-05-23 @ 19:17:19
URL: http://lukastorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0