Gamla fägburkar


Jag sparar alltid på "färg-slattar" som blir kvar.
Och på sista tiden har det ju blivit en del burkar stående härhemma.
Nyss var jag så nära att kasta flera av dom.
Dotterns "lakrits-färg", en aluminiumfärgad lackfärg
var nära att få följa med till "tippen" sist Jonas åkte dit.
En turkos färg som jag målade en fondvägg i köket med
för nästan 2 år sedan,
troddde jag heller inte att jag skulle få användning för igen.
Men nu har dessa burkar plockats fram.

Vi har nämligen börjat med en liten renovering till härhemma:)
Hobbyrummet står på tur.
Vi vill varken lägga ner för mycket tid eller pengar på detta,
så nu ska de "gamla" färgerna användas igen:)
Det ska nämligen bli en fondvägg med ränder därinne.
Jag gillar när ränderna är olika breda,
och dessutom olika glanser. Matt blandat med blankt.
Så burkarna med olika färger och glans passar mig utmärkt:)


Väggen mittemot fondväggen är en putsvägg som ligger mot en yttervägg.
Här har de tidigare ägarna använt sig av fel sorts färg:(
Färgen har flagnat, och väggen ser verkligen hemsk ut.
Nu har Jonas slipat och spacklat,och idag ska jag måla.
Jag använder mig här utav samma färg jag hade på vår
 puts utvändigt: Jotun Mur silikonemulsion.
(En diffusionsöppen putsfärg som kan "andas")
Återkommer med före/efter bilder härifrån........

Kommentarer
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Det är så fint med målade ränder, mycket jobb med det blir så bra!!



I dagarna kommer det bilder på de väggar som jag gjorde till tjejernas rum, ett hästjobb med allt lodande och maskerande och förseglande.... men så fint!

Titta in så kommer de när som helst



Lycka till



Maliin

2009-08-25 @ 10:26:43
URL: http://www.qreate.se
Postat av: Therése

Tycker också det är jättesnyggt med ränder, så det ska bli spännande att se hur det blir ;-)

(Tur att du inte hann slänga färgerna...den som spar han har!!) :-)

Kram Therése

2009-08-25 @ 11:25:28
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

hur orkar ni ????

kram a-k

2009-08-25 @ 15:49:58
URL: http://flottebo.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Men... så mycket energi du/ni har!!! Som ni jobbat med trädgården och nu inne. Helt otroligt... kan du inte skicka över lite till mig :)

Det här kommer att bli snyggt, det förstår jag! Ser fram emot dina bilder!

Kram Irene

2009-08-25 @ 21:00:24
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Anna

låter ju som det kan bli hur snyggt som helst...ränder går ju alltid hem tycker jag...och är dom i massa olika färger så är det ju än bättre.

Ska bli kul och få se hur det blir! :)

2009-08-25 @ 21:44:35
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0