Louise rum



Tänkte idag visa bilder från äldsta dotterns rum.
Det är nu snart 2 år sedan vi gjorde om härinne.
Det är ju mycket som ska få plats i ett tonårsrum.
Och de är ju noga med att det samtidigt ska se snyggt ut.
Louise hade turen att få ett rymligt rum när vi flyttade hit.
Det fanns nämligen en del i huset som hyrdes ut som en lägenhet.
Men eftersom vi inte var intresserade av att ha kvar detta,
så revs det väggar och byggdes nya.


Såhär tänkte jag:

Ville samtidigt göra hennes rum personligt,
ett rum som "speglar" henne om vem hon är.
Som liten älskade hon rosa och glitter.
(Numera älskar hon att shoppa kläder, skor, smink m.m ;)
Hennes stora passion är konståkning, som hon tränat sen hon var 9år.
Samtidigt skulle kompisar, data, tv och då gärna ett sminkbord få plats.

Gillar att gå och fundera lite innan jag bestämmer mig för att göra om ett rum.
Jag ville att konståkningen skulle få "någon plats" härinne,
eftersom detta speglar mycket av hennes liv idag. (Hon tränar ca 15tim/vecka)
Funderade först på en fototapet med henne åkandes på isen.
Men sen fick jag en annan idé.
Så det blev en hylla med alla hennes priser som
hon fått på tävlingarna genom åren. Och över dessa satte jag upp
fotografier som var tagna från varje år hon hållt på med sporten.
Såhär blev det:





När det gällde valet av färg och tapeter ville hon givetvis vara med
och bestämma själv.
Vi hade först hemma en cerise tapet med stora, stora medaljonger.
Men hon fastnade till slut för en blommig svartvit tapet som kommer från ECO.
Till den var det bara att välja på att ta vitt, svart eller silver till de andra väggarna.
Hon uteslöt silver, eftersom det hade präglat hennes rum innan.
Mycket vita möbler gjorde att valet blev en svartaktig färg. 
Kulören heter "Lakrits" och kommer från Alcro.

Enkla garderober inhandlades (funderade ju på speglar eller vitt glas)
men pengarna lades på annat i rummet istället.
Ny säng, en liten soffa och lila detaljer köptes också.
Mellan garderoberna och tv-bänken ville jag att hon skulle ha datan.
Men hittade ingen möbel som passade.
så Jonas och svärfar snickrade till en skiva som byggdes in däremellan.









Nu återstår det att byta fönstren, de är riktigt usla.
Vi får se om det blir denna sommaren ......

Kommentarer
Postat av: Proforma

Vad fint dottern har i sitt rum, så stort det ser ut! Och vad priser, hon är duktig då!

Väldigt effektfullt med det lila till och träfärgen i toalettbordet ger värme till rummet. Där måste hon väl trivas!

Kram

2009-04-15 @ 15:54:48
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin - tjusigt

Ser ju ut som om hon har en egen lägenhet, med allt! Härligt!



Var med i min tävling på www.tjusigt.blogg.se

2009-04-22 @ 09:07:57
URL: http://tjusigt.blogg.se/
Postat av: luuuuusan

åh, mitt rum är så fint mamma ;D

2009-04-25 @ 11:37:24
URL: http://louiselindkvist.blogg.se/
Postat av: Grann-Jonna :)

Hej!

jag har letat efter sminkbord ett bra tag nu och detta var ju jättefint :D så jag undrar vart du köpt det och priset på det? gud vad fint Louises rum har bilvit (och hela erat hus älskar det:D riktigt avis) men hennes rum var ju fint redan innan :)

Ha det bra

kramar Jonna

2009-05-21 @ 19:54:48
Postat av: Lotta

Jonna:

Kul att du hittat hit:)

Sminkbordet kommer från Ikea.

Kostade ca 5000kr med pallen har jag för mig.

Há det gott

kramis

2009-05-25 @ 05:21:26
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0