Norges bidrag

Idag visade SVT  "Inför Eurovision song contest", del 2/4.
Själv valde jag att titta på en annan kanal istället.
(90 210 går ju samtidigt)

Ni som följt min blogg vet ju att jag följde den
svenska melodifestivalen "slaviskt"
Fast "Eurovision" har aldrig lockat mig alls lika mycket.
Men nu är jag nyfiken på segertippade Norges bidrag som "alla" pratar om.

Den mest omtalade fiolspelaren är den 22-årige norrmannen Alexander Rybak
som gick vidare till Moskva med 77 procent av rösterna i Norges
Melodi Grand Prix.
Och det känns ju faktiskt som en låt som kommer att hämta hem röster
både i öst och väst.

På schlager-EM:s officiella hemsida har artiklarna om Alexander
redan fått närmare tusen kommentarer.
Hans föräldrahem översvämmas av blommor och fanbrev från hela Europa.

Killen har själv skrivit både text och musik till sitt bidrag "Fairytale",
som handlar om hans före detta flickvän.





Den 54:e upplagan av Eurovision song contest avgörs i Moskva den 16 maj.
38 länder kommer att tävla om finalplatser i de två semifinalerna
som äger rum den 12, respektive 14 maj.
Sverige kommer att delta i den första semifinalen.
Vad tycker ni om det norska bidraget?
Har ni lyssnat på låtarna och har ni någon favorit?


Kommentarer
Postat av: Proforma

Nej, jag har inte lyssnat alls förrän nu på Norges! Den var inte direkt dålig, annorlunda och den kan nog gå hem lite varstans! Svårt innan man hört alla andra men jag orkar inte ta mig igenom dom, det får vänta tills finalen sänds!

Ha det gott!

Kram

2009-04-28 @ 00:01:05
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Sarah

Bor i norge och låten är bara helt sjukt bra! Den måste ju bara vinna!!

2009-04-29 @ 22:18:00
Postat av: Sarah

Bor i norge och låten är bara helt sjukt bra! Den måste ju bara vinna!!

2009-04-29 @ 22:19:58
Postat av: Karin

Hej! Jag har lagt ut en ny modellbild i min blogg från min senaste plåtning, kika gärna in och kommentera vad du tycker!:)

2009-04-29 @ 22:25:59
URL: http://abckarin.blogg.se/
Postat av: Lotta

Proforma:

Näe, känner detsamma. orkar inte gå igenom alla jag heller. Väntar på finalen istället:)

Há det gott!

Sarah:

Ja, jag håller också tummarna.

tycker att den är riktigt bra:)

Karin:

Fina bilder:)

2009-04-30 @ 09:29:39
URL: http://www.lotenlind.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0