Nytt hemmaprojekt

Hej vänner!

Oj, vad tiden har runnit iväg sen sist....
Visst känner jag att det var längesedan jag bloggade,
men inte riktigt sååååå länge sedan som alla dessa månader.
Men tiden går som man säger fort, när man har roligt:-)
Och fastän att jobbet tar väldigt mycket tid, så stromtrivs jag.
 
Men nu har jag sån blogglust och dessutom
ett lite större projekt på G härhemma som jag tänkte ni ska få följa med på.
Det är många beslut som ska tas,och jag blir jätteglad
om ni vill följa mig framöver och ge smakråd
och lite fina tips till mitt nya projekt.
Hoppas givetvis att jag också kan inspirera er med något på vägen.
 
Sones har med mannes hjälp påbörjat vårt nya renoveringsprojekt:
(Gustav har fått låna släggan,och hugger till sin mammas glädje ner den fula väggen)
 
 
 
(Att däremot riva väggen mot hallen var inte lika kul, då jag fortfarande älskar "Hanna Werning"-tapeten)
 
Ni som följt bloggen vet att jag läääänge varit trött på vårt hemska kök.
Och vi (läs jag) har insett att ska man vänta på "bättre tider"
med mera tid och pengar,så får jag vänta tills jag dör.
Så nu kör vi så det ryker.
Väggarna till vardagsrum och hall är nu nästan borta.
Men naturligtvis ska det visa sig att den ena väggen är bärande:-(
Så mer extrajobb väntar,,, svärfar har idag åkt och köpt en limträbjälke på 120kg,
som "vi" absolut inte vill ha i taket. Så nu får "Jonas-stackarn" såga hål i vår fasad på gaveln
ikväll och ringa några fina vänner för att få hjälp med att böra upp den på vinden.
För imorgon bitti kommer snickarna och ska påbörja sitt arbete.
 
Ett nytt kök är beställt och kommer om 4 veckor, så nu ska det tas massor av beslut om
tak, golv, planering av rör, element, fönster, ventilation och el m.m
Fortsättning följer,,,,,
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men hallå där! Kul att du är tillbaka! Ser ut som ett väldigt roligt projekt, ska bli intressant att följa:)

Kram Pernilla

2013-09-26 @ 20:55:05
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0