Trött på paneler

På lunchen idag tittade jag in på "andra sidan" gatan.
Förutom inredningsbutiken jag brukar springa i
på mina middags-raster, så ligger också "Titt-in" i närheten.
Detta är en tygaffär som har massor med snyggt!!!
Tjejen som äger butiken är otroligt duktig och hjälpsam,
vilket en sy-inkompentent person som jag uppskattar ;) 
Då jag förklarade att jag var riktigt less på panelgardiner,
så fick jag genast tips om annat som passade mina fönster.
Detta var tyget jag fastnade direkt för:
titt in gardiner

Jag fastnade för detta färgglada tyget på en gång.
Och nu har jag fått fina tips och dessutom hjälp med
att sy upp de nya gardninerna till en ringa kostnad :))

Jag fotade även lite andra tyger, kul är också att det finns
mycket fina uppsydda gardiner att titta på:






Är ni också sugna på lite nytt i fönstren, nu när "helgerna" är över?
Har ni liksom jag, också lessnat på panelgardiner?

Kommentarer
Postat av: pysseliten

Ja gissa :))) Verkligen super sugen på något nytt men vet inte vad ? Vilken drömmaffär för en gardinskadad som mig :)) Tyget med rosorna var super fint ... Ja och panel börjat bli tjatigt .

Jag ska få hjälp med att lära mig sy en rikigt hiss gardin måste bara hitta ett fint tyg först .

2011-01-19 @ 19:37:08
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Jag har faktiskt aldrig haft paneler, har inte gillat dom så särskilt. Jag har ju inte gardiner i alla fönster heller utan trä och metallpersienner... eller inget alls.

Är nog lite "skadad" med det där med gardiner sedan jag hade min butik. Har ju sytt hur mycket som helst till kunder och sett massvis med mönster på tyger så jag är nog lite mätt! :)

Kram

2011-01-19 @ 22:32:46
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Anna

japps..jag är inte heller så förtjust i panelisar!

Har kommit på att jag tycker det är snyggare med kappor, iallfall i fönster som inte är för stora :)

"ditt" blommiga tyg var ju jättefint, härligt vårigt!

kram

2011-01-19 @ 22:35:47
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Har faktiskt överhuvud taget ledsnat på gardiner, så här är det (nästan) inga kvar. Men tyg är vackert och skapar myskänsla. Så det kanske blir något i alla fall snart...

2011-01-19 @ 23:14:14
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Åse - Interiörguiden

Jag har också helt tröttnat på panelgardiner och har bara paneler i ett rum nu och de ska också bort så småningom.

2011-01-20 @ 08:21:45
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Dansbandsfrun

Jag avskyr gardiner! Eller alltså att jag inte kan sy, eller visualisera ett "färdigt resultat" genom att se ett tyg (du vet va jag menar säkert) jag har inte den gåvan. Suck...kan inget om sånt så jag är SÅ tacksam över färdiga stycken att hänga upp ;)

men roligt? näpp, icke ett dugg ;)

2011-01-21 @ 17:45:44
URL: http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0