Fina julklappar

Det börjar bli hög tid för att slå in sina julklappar
till nära&kära.
Lika kul som att duka fint,
så tycker jag lika mycket om att göra fina paket.
Även här har jag ett skåp där jag samlar olika papper,
snören, glitter och annat som passar till fina paketinslagningar.

Förra året skulle jag försöka överglänsa min mamma 
som är helt suverän på att göra paket.
Jag tror inte att jag lyckades, men jag gjorde allt ett bra försök:
Här kommer lite tips på vad man kan göra för att¨
förgylla julklapparna lite grand:

Farfar och morfar  fick varsitt "skjort-paket"
I bröstfickan sitter en "näsduk" av sidenband,
och bakom där har jag stoppat in julklappsadressen.

Som skjortpapper tyckte jag att det passade bra med ränder till
"gubbarna" ;;)) Slips och näsduk består av band´. Som knappar
har jag klistra på silvriga stjärnor. Juligt och fint, eller hur?)

(Jag vet att Min pappa gillar blått,
så han fick få en blå slips till sin "skjorta")


Glitter och glamour, det gillar jag!
Att blanda band i olika storlekar, former och material
på snörena kan bli såhär fint på ett enklet papper:

Eller såhär. Knyt på ett brett band i botten,
Sedan kan älsklingsfärgerna i tunna presentsnöre få pryda översidan



Den klassiska solfjädern tycker jag också om.
Här har jag gjort två stycken i olika storlekar:
Att fästa en liten julprydnad i paketen är också fint




Ett bra hjälpmedel är "snöres-strimlaren"
Istället för vanlig tejp, så blir det också finare paket av
att använda sig utav dubbelhäftande tejp.
Här också ett paket dekorerat med en julkula.




Istället för en julblomma kan det ju vara trevligt att ge bort
en flaska gott vin.
Här då inslagen i tomtemors "vinkylare":




Istället för vanliga påklistrade julklappsadresser,
tycker jag bättre om att göra egna,
då i likadant eller matchande papper som paketet:


Detta var lite inspirationsbilder från några av mina julpaket förra året.
Nu återstår det bara att hitta tiden och inspirationen för att
även i år förgylla julklapparna. 

Visst är det roligt att ge bort ett fint paket och göra någon glad,
även om det inte är något dyrbart innuti.
Ifjol sprang jag på en fin ram som jag ville ge till dotterns bästa vän.
Kul när man man enkla medel kan göra någon såhär glad:)))







Kommentarer
Postat av: Annika

Hej

Jag älskar också att slå in paket! I julklappsspelet så slår jag inget finaste jag kan så alla ska välja dom :)

Ha en fin jul på er!

Kram

2011-12-15 @ 08:44:45
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: pysseliten

fint som attans :)Önska jag fick då fina paket . Idag kommer du inte gilla mitt inlägg :))) Hade du jobbat på Colorma här hemma hade jag nartuligtvis besökt dig :))) Kram ha en bra

dag Nu väntar en kaos dag på jobbet med ett helt nytt kassasytem utan utbildning .

2011-12-15 @ 10:02:28
Postat av: Frida

Vilka roliga skjortor =)

2011-12-15 @ 10:43:20
URL: http://linkansfru.blogg.se/
Postat av: Jenny

Varje år tänker jag att jag ska göra så fina paket men det blir aldrig av. Efter att ha sett dessa fina och inspirerande bilderna så måste jag verkligen ta mig i kragen och göra det i år. Tack för idéerna!

Men hur har du gjort skjortorna? Avancerat!

2011-12-15 @ 14:15:34
URL: http://www.delarilivet.wordpress.com
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vilka superfina julklappar, de vill man ju inte öppna!



Kram

2011-12-16 @ 07:23:05
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Eleonore

Vilka kreativa inslagningar, så roligt att få ett paket som givaren verkligen lagt ner tid och tanke på :D

2011-12-20 @ 10:03:18
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Karinas inspiration

Toppenfina paket!!!

Skjortorna får du nog lägga upp en beskrivning på!



Dåligt med julstämning här också! Nu har vi lite snö här iallafall, så pass mycket så gräsmattan är vit nu:))

2011-12-20 @ 17:26:53
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0