Min topplista- dukningar

Imorgon är det då Nyårsafton!
Ni väntar er då nog att få se en dukning
här på bloggen ;)
Men tyvärr måste jag göra er "besvikna".
Vi är bortbjudna, och detta året blir det inte
jag som står för förberedelserna.

Men lite inspiration på mina dukningar 
bjuder jag på idag istället.
Det har ju blivit några stycken;)
Idag rankar jag  min "topp-10 lista" enligt mitt tycke:

10:e plats: Påskfrukost. Jag borde kanske valt någon av mina
andra påskdukningar som nog är bättre,
men jag tyckte denna familjefrukosten blev färgglad och grann:





9:e plats: Dotterns födelsedag.
Älsklingsfärgen är rosa, så det blev mycket av den färgen.
Tårtbits-ljus, lyktor och "happy-birthday"-servetter:






8:e plats. Matstaffetten. På vår lott stod det förrätt,
så blev det ostbågebakelser serverade ute på altanen. Mera rosa...:






7:e plats. Midsommar. Vitt blandat med rött och blått.
Prästkragar, nyckelpigor och jordgubbar och så förstås en midsommarstång:





6:e plats. Min juldukning förra året. Svarta granar och paket
prydde bordet tillsammans med lila accenter:




5:e plats. Adventsdukning i vitt. Jag inspirerades av all den vita snön som kom.
Det blev en vit krispig dukning med snö, snöbollar och snöflingor:






4:e plats. Halloween.
Svart och orange såklart. Egenfixade underlägg av fladdermöss,
spindlar, pumpor, och lite läskigt spindelväv:






3:e plats.  Alla hjärtans dag.
Vitt blandat med röda tallrikar och röd/rosa färska blommor,
hjärtan, rosblad och konfetti utstrött över bordet






2:a plats "Bröllopsdukningen" ,
då jag inspirerades på kronprinsessan Viktoria och Daniel Westlings dag.
Finporslinet, färska blommor och "kronor" matchad jag med vitt och guld:

bröllopsdukning







Den jag själv är mest nöjd med är just nyårsdukningen
från fjolåret, så nu hoppas kunna bjuda på lite inspiration idag
till er som ska "duka upp" imorgon kväll:









Vill ni se mer?
Då kan ni hitta den kategorin på min blogg här.
Som avslutning vill jag tacka pysseliten och coloramatumba för
deras länkar och snälla ord om mina dukningar.
Kände att jag hade lite "upp till bevis-krav" på mig idag ;)

Kommentarer
Postat av: pysseliten

ALLA är så otroligt fina . Alla fina blommor som ser så vackert ut tillsamans med allt annat fint .

Just nu längtar jag son fn till sommar då det finns så mycket fina blommor ute att plocka och duka med .

Vi ska med bort i morgon så slipper fixet hemma :)

Men på söndag kommer gäster från Göteborg då blir det duking och mannes goda mat . Själv jobbar jag hela dagen .Ha nu en bra helg OCH gott nytt igen :)

2010-12-30 @ 21:13:06
Postat av: Åse - Interiörguiden

Du är otroligt duktig, alla dukningar är så fina så själv kan jag omöjligt utse någon favorit! Jag önskar dig en fantastisk kväll och ett riktigt Gott Nytt 2011!

2010-12-31 @ 09:27:13
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Pernilla

Gott Nytt år, fina bloggvän! *•♥♫˙·٠•●♥ ღ•*



Ha ett härligt slut på året, så ses vi nästa år igen!



Kram Pernilla

2010-12-31 @ 12:24:48
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Dansbandsfrun

Jag bara njuter när jag ser alla vackra dukningar, du är SÅ begåvad!!

Blir också otroligt nyfiken vad "ostbågebakelse" är för nåt?

Låter spännande ;)

GOTT NYTT ÅR!

2010-12-31 @ 17:48:29
URL: http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

du är så himla duktig!! alla dukningar är jättefina!

gott nytt år! kram

2011-01-01 @ 13:22:31
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: weronica

Lotta du är fantastisk. Det finns ingen som kan duka som du <3

2011-01-06 @ 04:31:36
Postat av: Lotta

TACK snälla för era gulliga kommetarer:))))

Dansbandsfrun: Det är supergoda räkbakelser rullade i krossade ostbågar. Ska fixa recept till dig så att du får prova:)

2011-01-11 @ 10:21:26
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Jessica

Underbara dukningar!



Kram

Jessica

2011-01-14 @ 00:58:22
URL: http://mamagrynet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0