Kompromissa

Vi klarade det till slut, att kompromissa ;)
Nu är vi "ganska" överrens om vår mursten.
Ni minns kanske förra sommaren, läs här,
då vi körde fast och hade helt olika viljor härhemma.

Första steget är nu klart.
Vi valde även här en sten från Benders,
Labyrint Antik musten, som passar bra till vår marksten.
Färgen blev grafit, vilket vi också har i kanterna på garageinfarten.
Efter många timmars arbete av mannen och svärfar upptäckte de
att det var fel på några av "pallarna".
Så allt jobb i ösregnet hade varit förgäves:(
Nu fick vi vänta på att de blev uybytta innan vi kom vidare.......




(Nu är även brevlådan äntligen på plats)

Nu återstår det att bygga en rad med sten i bak.
Sedan ska det fixas lite ytterligare (om jag får bestämma lite;)
Jag har länge sneglat på dessa trampstenar från Hasselforsgarden.

(J vill inte dra någon mer belysning i trädgården,
så jag tänkte det kunde vara fint med dessa trampstenar istället.
Snyggt att ha marshaller i tycker jag:))

Ev. blir det några buxbom planterde här också.
Singeln ska nog också överrtäckas av svart-vit sjösten.
Någon som har något annat tips?
Fortsättning följer......

Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vad fint det blir, ser fram emot fortsättningen!

2010-08-22 @ 14:49:19
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Anna / Sand´s Drömmar

Har också suktat efter tranpstenarna med hål i men fick en chock när jag såg dem IRl. Hela 38 cm i diameter var dom = för stora hos oss.

2010-08-22 @ 19:46:49
URL: http://www.sandsdrommar.com
Postat av: Pysseliten

Snyggt som bara den :) Jag har tyvärr inget tips är tyvärr dökass när det gäller att fixa trädgård ;(

2010-08-23 @ 20:33:14
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Anna

Jättefint....kollade på dina gamla bilder oxå och det är verkligen läckert med alla lampor.

Så himla smart och vänta tills man verkligen vet hur man ska ha det. Jag och min man är mer att om vi bestämt oss för att tex tapetsera om så lixsom bara kör vi och tänker inte efter så noga.

Vi ska med göra mur ut mot gatan, men det blir nog en svart murad med zinktak :)

2010-08-23 @ 21:00:20
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Tess

Åh vad fint det blir. Här hemma har jag precis fått gräs på tomten sen maken gräft upp alla gamla buskar. Nu är det drenering av grunden som gäller och SEN kan jag börja bygga upp min drömträdgård.



Jag har också spanat in trampstenarna och vill få in dem på nått snyggt sätt, sen såg jag en reklambild från jotun som jag värkligen gillade. Där hade de byggt ett glest trästaket med tillhörande tak som en gång vid sidan av huset, även detta vill jag få in i min egen trädgård.



Ha det bra // kram kram

2010-08-23 @ 22:56:41
URL: http://trolldesign.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det kommer nog att bli så bra, du är verkligen duktig att förändra. Om man tittar på dina bilder hur det såg ut när ni köpte huset kan man knappt tro det är samma hus.

Ha nu en bra dag, kramizar

2010-08-24 @ 08:12:00
Postat av: Ing-Britt

Glömde skriva vem jag är :o

2010-08-24 @ 08:13:53
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Usch, vad jobbigt att göra om allt arbete men resultatet blev ju jättebra!

När jag ser din nya brevlåda påminner det mig om att vi måste byta våran, är det en Flexbox ni har? Har funderat på den ett tag men skulle vilja se den "på riktigt".

Kram

2010-08-24 @ 19:56:07
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0