Hur orkar man?

Idag hade jag tänkt visa bilder från mitt nyrenoverade vardagsrum,
för att förhoppningvis ge inspiration till någon:)
Men tyvärr har jag tappat lusten helt:(
Igår kväll var jag  hemma hos en kompis.
Hon berättade för mig:
Att här i "stan" retar sig tydligen "vissa" på min blogg.
Jag har läst om sånt TRÅKIGT förut, hos andra "bloggare"
Och nu är det tydligen "min (o)tur"

Självklart har jag, som många andra känt ibland:
- Lämnar jag ut mitt hem för mycket??
 -Skriver jag "rätt"??
Ifrån början skrev jag ju nästan ingenting (trots förfrågan) om mitt hem.
Det var ju inte heller "poppis"
HUR SKA MAN GÖRA för att vara ALLA "TiLL LAGS"
Nu har jag grubblat och funderat.
Jag kan bara komma fram till:
Ni som inte gillar bloggen, SLUTA LÄS:

Ska ta mig en "funderare" på om det är värt att fotsätta
detta med "bloggandet"
Men... en STOR kram till alla er andra underbara läsare.


Kommentarer
Postat av: Barbro Karlsson Colorama

Hej

Bry dig inte om det! Det finns alltid folk som tycker och tänker saker om allt och alla. Skriv vidare! Du har helt rätt - de som inte gillar din blogg kan sluta läsa den. Så enkelt är det ju.

Kram från Barbro Colorama Mariestad

2009-10-25 @ 08:20:18
URL: http://coloramamariestad.blogspot.com
Postat av: Pysseliten

Skit i alla i din hemma ort är dom nyfikna så får dom va det

Dom är säkert skit avundsjuka .

Så tråkigt när folk bara är nyfikna jag gillar allt du gör och super kul att läsa :)

Jag bor med i en liten ort med skiter i folk. vill dom inte läsa så behöver dom ju inte. Jag bloggar för dom som vill ha inspration och kul om jag kan ge något roligt tips .Och hittar ju roligt tips på

många sidor :) Kram på dig bry dig inte p,s

jag ska få stor främmande idag bloggaren Dahlarna

ska bli super kul ,synd vi bor så långt från varandra jag skulle vilja träffa alla jag bloggar med ;) IHIHHI såg party :)) Oj var nog stressad såg det inte ens ;)

2009-10-25 @ 09:16:55
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Anna

Alltså jag förstår inte att folk orkar hålla på och reta sig så jäkla mycket. Finns väl jättemycket annat att lägga sin energi på. Svenska avundsjukan kan va rätt jobbig.

Kan inte råda men jag tycker du bara ska ignorera dom. Retar dom sig på det så är det ju helt klart ett tecken på avundsjuka och sånt gör man bäst i att ignorera...

DU kan ju accelerera oxå och blogga ÄNNU mer bara för att retas lite extra :-)

2009-10-25 @ 09:26:27
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Mari

Typiskt den svenska avundsjukan:-(

Vem läser en blogg man retar sej på?? Jo de som är avis givetvis. Du ska göra som du känner och strunta i andra. Du inspirerar och ger jättebra råd och tips konstigt att folk lägger sej i.



Ha de så gott!!!

2009-10-25 @ 10:04:32
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: A-K

Hej Lotta !!



Bry dej inte, du vet väl hur Tibroborna är .

Skit i dom och gör vad du tycker är roligt .

Jag beundrar hur ni orkar att renovera så mycket som ni gör och det ger inspiration till oss andra .



Ha det så gott

Kramar

Anna-Karin

2009-10-25 @ 10:16:58
URL: http://flottebo.blogg.se/
Postat av: Hildur

Vad tråkigt att höra! Och ännu tråkigare när man kommer härifrån själv. Men det är nog "bara" att strunta i dessa personer och tänka på hur många det faktiskt är som uppskattar din blogg med de tips och den inspiration du bjuder på. Vi har ju alla olika smak - som tur är. :-) Jag tycker i alla fall det är roligt att kika in hos dig och se vad ni hittar på. Alla dina idéer som flödar. Kram på dig och hoppas du får en underbar vecka!

2009-10-25 @ 11:45:51
URL: http://www.kanal5.se/fixaodona
Postat av: modern

Ja jag vet ju vilka det är, blir inte så förvånad men det är väldigt tråkigt med människor som är elaka o avundsjuka.Stå på dej o blogga vidare vi är många som tycker det är kul att få tips o ideer.Som sagt man är ju inte tvingad att gå in o läsa. Puss o kram o glöm dom.

2009-10-25 @ 13:30:36
Postat av: linda

Du Lotta strunta i vad folk säger, läser din blogg med glädje och får massor av inspiration. Keep on girl!

2009-10-25 @ 14:38:33
Postat av: Anders och Lena Lindqvist

Hej Lotta! Smaken är som baken när det gäller innehållet i en blogg. Därför väljer man ju själv både vad man vill lägga ut och vad man vill läsa om. Vi tycker att det är inspirerande att läsa din blogg och få tips. Extra roligt är det att se förändringar ta form i ert hus och sedan se slutresultatet. Allt ert arbete, kostnader, och de hela tiden så snygga resultaten kanske sticker i ögonen på vissa. Ja, hur vill du förhålla dig till det? Vi hoppas att du väljer det du själv har lust att blogga om och inte anpassar dig efter de som egentligen INTE vill läsa din blogg. Lycka till! Anders och Lena

2009-10-25 @ 15:35:12
Postat av: Kittan

Hej! Fortsätt med bloggen, man ska absolut inte ge upp sånt man tycker är kul och trevligt för att andra stör sig på det. Vill man inte läsa så behöver man inte, ingen som tvingat en :) Ville du ge mig lite tips i mitt sovrum? Kram

2009-10-25 @ 16:56:07
URL: http://kittans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja det är så trist! Jag förstår inte att man inte helt enkelt kan sluta läsa om man inte gillar det man läser. Jag tror att de är avis för att du är så duktig och har ett så fint och välplanerat hem! Skit i dom helt enkelt! Vi gillar ju att läsa och inspireras av dig!



Stora kramar Jessica

2009-10-25 @ 17:08:16
URL: http://mammamedhabegar.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Visst blir man ledsen när man hör sånt men Lotta... de där "vissa", dom är inget att bry sig om! Bara ren avundsjuka! Synd att dom inget bättre har att göra än att snacka skit! Din blogg är jättebra och det sticker säkert i ögonen på dom. Låt det rinna av dig och fortsätt blogga om du tycker det är roligt! Låt inte de här "vissa" styra ditt val!

Hoppas de läser alla kommentarerna och får sig en tankeställare!

Kram på dig! Keep going!

2009-10-25 @ 17:39:28
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Anna

Bry dig inte om vad andra tycker! Gör det du känner är rätt!! Go for it!

Jag ser fram emot att få se mer från ditt hem!!



Kram

2009-10-25 @ 17:43:55
URL: http://trollistrollmorsan.blogspot.com
Postat av: Lotta

TACK alla underbara läsare för era gulliga kommentarer:)))

Jo, nu har "det här" sjunkit ner lite...

Och jag ser fram emot en ny bra vecka!

Stora kramen till er alla!

2009-10-25 @ 18:32:45
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Kittan

Hej! Tack för tipsen :)

Men jag har tänkt på en sak. Om jag nu väljer att ha en fondtapet som jag tittat på, med guldsvarta mönster och sen ha en guld-metallic tapet där i hörnan där den vita hyllan står. Lika långt på båda sidorna, så man markerar det som en hörna liksom. Förstår du hur jag menar? Och sen ha en ljusare tapet i resten av rummet...

2009-10-25 @ 18:50:53
URL: http://kittans.blogg.se/
Postat av: Malin

Skriv det som du känner för! De som inte gillar din blogg kan ju skita i att kika in (är nog inte så många..hehe). Jag tycker den är super!!! Säkert bara den svenska avundsjukan! Kraaaamar till dig!

2009-10-25 @ 19:15:34
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vad är det för dumheter?!?! Vad är det med folk, egentligen. Vad finns det för anledning att bry sig om att läsa en blogg om man inte gillar den!?



Låt dom inte förstöra för dig!



Och du vet ju att vi är många som tycker om din blogg!!!



Kram Pernilla

2009-10-25 @ 20:54:27
URL: http://www.vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Ann

Läser gärna din blogg och hoppas att du fortsätter. Du måste försöka strunta i alla avundsjuka människor! Ser fram emot och hoppas att få fortsätta läsa och titta på alla härliga resultat. Kram

2009-10-25 @ 21:00:50
Postat av: petra

Fortsätt blogga, du gör en så bra inspirerande blogg. Försök att inte bry dig om dem avundsjuka. Dem kan och vågar inte göra detta själv, så försök lägg det vid sidan. För vi andra gillar verkligen det du gör.



stor KRAM till dig

2009-10-25 @ 21:11:03
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Vet du? Sånt där grundar sig oftast i ren och skär avundsjuka och tycker man nu att något är så irriterande så finns det ett val, sluta läsa. Skit i vad vi andra vill, varken vi vill ha kvar dig eller inte, gör som du vill!!! ;o))Dom där små stackarna som retar sig hittar snart något annat att slösa sin energi på.

2009-10-25 @ 23:15:33
URL: http://mammatillflera.blogspot.com
Postat av: Maud

Hej...fortsätt blogga!!! strunta i dom som stör sig...så typiskt småstäder...bor själv i en annan liten stad inte långt från dig. tycker din blogg e super...ger tips och energi för många andra. kramar!

2009-10-26 @ 17:07:16
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: camilla eriksson

Hej!

Jag gillar din blogg Lotta & man får definitivt många ideer när man kollar in din sida.Bry dig inte om "skvallret" på sta´n utan fortsätt skriva.Det finns med all säkerhet många som blivit inspirerade av dina ideer.LYCKA TILL! PS!Hörde "Hon är bara 15 år" på radion i dag & tänkte då på det fina bildspelet du gjort till din dotter som var så rörande.DS!

2009-10-26 @ 18:34:38
Postat av: Maj-Lis Lindqvist

Bry dej inte utan fortsätt om du tycker det är kul. Man kan inte vara alla till lags här i livet Gläd dej åt dina vänner o din familj de är de viktigaste. Kram Faster

2009-10-26 @ 18:45:46
Postat av: Helén

Jag vill passa på att tacka för din blogg, det är roligt att följa dina/era projekt, är väldigt imponerad över hur mkt du verkar hinna med. Upptäckte bloggen när jag gogglade efter tips på att lasera gamla furuväggar, då kom Herdins lackfärg upp och ett tips om din blogg. Kul med så mycket inspiration, tack för det och hoppas verkligen du fortsätter...:)

2009-10-26 @ 21:25:24
Postat av: Lotta

Ojoj,ni underbara vänner!

Tack för att ni givit mig lusten att fortsätta:)

Jag tycker ju att detta är jättekul.

Mitt största intresse är ju detta med att greja hemma.Och man hoppas ju bjuda på inspiration,

vilket jag själv får massor av utav andra "bloggare"

Och om någon nu då har problem med det och gillar att "prata skit",

så känner jag att den vänskapen klarar jag mig alldeles utmärkt UTAN!

Kramisar Lotta.

2009-10-27 @ 05:48:37
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Fia

Lätt att säga kanske men "skit i dom"

Tror det handlar om den ökända SVENSKA AVUNDSJUKAN... bara för att du har en sjukt bra energi å har det kanonfint hemma så finns det folk som snackar ner om det... vore det tvärtom så skulle dom snacka om det i allfall.



Så kör på å gör det du tycker om mest...



Mvh Fia

2009-10-27 @ 09:46:19
URL: http://www.bernsborg.blogspot.com
Postat av: fia

Skit ,i dom som komneterar dummt på stan. avund är den största boven i dramat skulle jag tro.

Jag hejar på dig iallfall.

2009-10-27 @ 14:18:55
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Vårt hus vid havet

Ohhh, snälla fortsätt! Även om jag själv tappat inspirationen för bloggande här i höst så följer jag din "slaviskt"

Det finns alltid avundsjuka människor som i stället för att skapa något eget talar illa om det andra gör.

Lycka till!

/Jenny

2009-10-27 @ 17:00:11
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: tina

Hej där! Fy för avundsjuka människor...Jag har varit här inne och läst innan och oj vilket fint hem du har..man får massor med inspiration!



Jag fick några tips som länkade hit till dej angående att "måla" våra köksbänksskivor i svart! Jag blev jätteglad när jag fick se bilden på den svarta oljelacken från Woca, det skulle bli superbra i vårt kök. Men....jag kan inte få tag i produkten nånstans=( Vart kan man köpa köksbänksoljelacken nånstans....skulle bli glad om du kunde hjälpa mej!



Ha det fint å kram!



tina

2009-10-27 @ 17:41:46
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

Tack :) gjorde bara lite skoj saker :)

Hoppas din ledsenhet har gått över .

Och du visar oss ditt vardagsrum är dönyfiken på väggen med hålen :) Kram

2009-10-27 @ 18:16:59
Postat av: Ingmarie

Fattar NADA....Är inte detta forum till att ha trevligt?

Man blir mörkrädd!Är detta vuxna människor som beter sig så?FLYTTA ILLA KVICKT!

Jag kommer i alla fall att fortsätta följa din blogg med STORT NÖJE...Skit i dom!



Ha det,du fixar detta!

2009-10-27 @ 19:46:16
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: tina

Å tack snälla för ditt snabba svar! Ska kolla i närmaste coloramabutik,borde finnas en inne i Jönköping! Tack igen å kram på dej!



tina=)

2009-10-27 @ 20:55:22
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tack snälla för att du ville lämna en kommentar om smycken hos mig!



Hoppas du har det bra!



Kram Pernilla

2009-10-27 @ 21:12:05
URL: http://www.vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Therése

Fattar inte varför folk ska haka upp sig på sånt?!

Och det är ju precis lika enkelt som du säger...SLUTA LÄS då!!

Men vad du än gör...ta inte åt dig av sånt skitsnack!

Jag gillar din blogg jättemycket...så för oss som verkligen tycker om att gå in här å läsa - fortsätt skriv för oss ;-)

Kram på dig!!

2009-10-28 @ 00:53:50
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Weronica

Stå på dig Loten. Du & din blogg är bäst;) Idioter är inget att bry sig om. Dom är bara avundsjuka! Kram

2009-10-31 @ 06:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0