Tapetsera

Arbetet i "dressing-roomet" går sakta men säkert framåt....
Svärfar och Jonas satte upp den nya dörren,
och lade in nytt golv i förra veckan.
Själv har jag nu spacklat, slipat, målat och satt "återställare" .
När jag ändå höll på så kände jag för att byta tapeten därinne.
Hade svårt för att glömma "smycke-tapeten" jag skrev om i ett
tidigare inlägg
Men det blev inte "pärl-tapeten", som ju hade "fel" färg för mig.
Jag valde istället en "halsband-liknande" tapet med diamanter i guld,
vilket jag tycker passar utmärkt i detta utrymme :)
Detta drog ju då också med sig lite målning.....
(ville inte ha kvar de "flamingo-färgade" väggarna)
Så nu har jag målat VITT!

Och nu har jag för första gången tapetserat alldeles SJÄLV!
Lite "småskavanker" blev det nog,
men jag är så glad&nöjd över att jag klarade av det :)

Här ser ni resultatet

(nytapetserat med smycke)




(nu är denna glittriga tapeten bara ett minne blott.....)

Nya tak- och golvlister samt dörrkarmar ska inhandlas.
Jag har också beställt ett nytt väggord.
Det blev i guld denna gången!
Nyinköpta garderobs-stommar och inredning, ska också monteras.
När det är gjort ska jag visa er det färdiga resultatet.
Och det ska bli SNART, hoppas jag ;)

Kommentarer
Postat av: Proforma

Det ser bra ut så långt, ska bli så spännande att se det färdiga resultatet. Jobba på... :)

Ha en bra dag!

2009-02-12 @ 12:11:08
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: josefina

Gillar det rosa

2009-02-12 @ 15:17:47
URL: http://josefinaljus.webblogg.se/
Postat av: Lotta

Proforma:

Ja nu jobbas det på.

Idag har det blivit lite mer gjort.

Men nu jobbar jag fre-lör, så det blir till att fortsätta på söndag igen :)

Josefina:

Ja, jag älskar rosa/cerise, så det gjorde lite ont att ta bort den tapeten. Men t.o.m jag tyckte att det blev lite för mycket med både tapet o färg i den färgen. Så nu får det bli accentfärger på lite detaljer i cerise istället :)

2009-02-12 @ 19:46:53
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0