Trädtapeter

Det fortsätter att strömma in fler "träd&löv-tapeter" från
leverantörerna :)
Duro har ganska nyss släppt en tapetkatalog som heter "Essens"
På jobbet valde vi då att ta hem tapeten "lönn" som lagervara.
Den sålde slut snabbt!
Rekommenderade bl.a denna till en vän som en
fondvägg i hennes hall. Det blev sååå SNYGGT!

I "Essens" finns det också en tapet som påminner lite
om den så omåttligt populära "woods" från
Cole&son. Men priset skiljer ju märkbart.
309 kr rullen istället för 800kr/rulle.
Fast själv måste jag säga att jag föredrar allt "orginalet"
Speciellt då den svarta. Men "smakar det" så kostar det :(
Den svarta tapeten kostar 2090kr/rulle


Tapeten "Lönn"  (Foto från Duros hemsida)



"Woods" (Foto från Cole&son)


Själv är jag väldigt förtjust i träd&lövtapeter (just nu i.a.f,,, fniss)
I början av året tapetserade vi på några ställen härhemma.
Här får ni ett smakprov från detta.



(Privata bilder)





Kommentarer
Postat av: Sofia J

Hej!



Hittade din blogg när jag sökte på en tapet.

Vilken bra smak du verkar ha, tittar gärna hit igen.

2008-11-27 @ 22:40:16
Postat av: Proforma

Hej och tack för titten hos mig! Bara roligt om du tittar in igen!

Din blogg har börjat bra och jag ska titta in till dig fler gånger!

Ha det gott!

2008-11-27 @ 23:15:52
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Proforma

Glömde säga att jag gillar tapeten i trappan väldigt mycket!

2008-11-27 @ 23:16:26
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej! Tack frö din kommentar hos mig och det glädjer mig att du gillar min blogg. :) Vilket trevligt hem du ser ut att ha. Ser fram emot fler bilder. Det du visar härserkalas ut. Gillar tapeterna jättemycket!

Den svarta gillar jag extra mycket. :) Såg att du skrivit om Woods. Den har jag med varit sugen på att göra något med, men en annan är så ombytlig så man fegar ur. HM...Det finns så många schyssta tapeter nu att man blir snurrig och får svår beslutsångest. :)





Ha det gott! /Malin

2008-11-27 @ 23:39:00
Postat av: Jessica

Hej, oj så fintdu verkar ha i ditt hem, väntar med spänning på fler bilder! Älskar den svarta som du har foton på (den mittersta), vart kommer den tapeten från?



Ha det! /Jessica



2008-11-28 @ 05:19:36
URL: http://mammamedhabegar.blogg.se/
Postat av: Loten

Tack för era snälla kommentarer :)

Roligt med nya besökare och "blogg-vänner".



Jessica: Den svarta tapeter heter "Branch" och är designad av Trine Andersen på Ferm Living,

och säljs av Decor Maison.

Jag har 3 oöppnade rullar som jag kan sälja billigt

till dig eller någon annan som är intresserad?

2008-11-28 @ 06:50:51
Postat av: Malin

VAD LÄCKERT!!! Kanonfint har du! Kram

2008-11-28 @ 16:45:06
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Hehe kom på att 4 st av vårt hus går in i ert:P hehehe! Så skoj att jag inspirerat dig att skaffa blog. Sånt värmer att höra:) Kram och ha en trevlig advent!

2008-11-29 @ 21:00:57
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Lotta!

Å, vad snyggt ni har det i tv-rummet med den vita soffan och vilka snygga tapeter bakom. Jag har föreslagit vit soffa härhemma, men vi har ju en svart katt så Anders tror inte det skulle vara så lyckat!

2008-12-01 @ 20:33:47
Postat av: Lena Lindqvist

Hej Lotta!

Å, vad snyggt ni har i ert tv-rum! Jättesnyggt och fräscht med så mycket vitt. Vad är det för märke på tapeten där tro?

Lena



2008-12-01 @ 20:42:23
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Lotta

Lena: Kul att du gillar vårt tv-rum :)

Ja,här blev det en hel-renovering i början av året.

Vi hade ju furu-panel på väggarna här förut.

Satte på gips-skivor och målade och tapetserade.

Tapeten kommer från Decor Maisons katalog "Nature"

Finns många snygga tapeter där :)

Golvet fick vi lägga på en ny "finsats" med 2 TON flytspackel för värmegolvets skull.

I taket tog vi ner bjälkarna och laserade om dessa i en mörkare färg, och taket målades också.

Även teglet, fönster och lister målades om.

Är faktiskt väldigt nöjd med resultatet :)

kram Lotta

2008-12-01 @ 22:10:41
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: my

Hej Lotta!

Hamnade oxå på din blogg när jag sökte på en tapet! Vilken tur, här kommer jag definitivt titta in igen, såg nu att detta inlägget var ett tag sen, så du har förmodligen inte kvar rullarna med "Branch" tapeten eller?

mvh

2009-11-17 @ 09:02:59
Postat av: Lotta

My:

oj, jag har helt enkelt missat din fråga:(

Nej, tapeten blev såld snabbt!

Hoppas du hittade någon annan fin:)))

2010-06-08 @ 07:09:08
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0