Nu ska hela rasket rivas...

När man tittar in i vårt hem dessa dagar,
så kommer jag att tänka på en sång vi sjöng
då jag gick på lågstadiet:- Nu ska hela rasket rivas, nu ska hela rasket bort!
Inte för att allt ska rivas, men det är ändå mycket som är borta:
(Men något positivt har också hänt.
Ser ni att balkongdörren som tidigare fanns längst till höger,
"nedre bilden" är borta.
Köksfönstret har blivit mindre och ett nytt skjutdörrs-
parti börjar skymta till vänster på bilden.
Nu ska också fönstren
i vardagsrummet bytas senare i veckan...)
 
Vi lever som ni ser numera i ett reglat golv med sågspån.
(Usch, jag känner verkligen den hemska lukten av
byggdamm 
bara av att se bilderna)
För att komma till sovrum, badrum har vi lagt byggskivor
som vi kliver på.
Ett par dagar till att stå ut, sedan bör rörmokare och
elektriker vara klara med sina jobb så snickaren kan 
påbörja sitt jobb med nya gips-skivor och golv-värme....
 
Under tiden ligger jag sömnlös på nätterna och ältar
"världsliga problem" som val av kakel, golv, väggkulör,
eluttag, väggkulör, fläktkåpa, plats på strömbrytare,m.m.....
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena L

OJ! Jättekul att följa och blir säkert väldigt fint...sen :)

2013-10-23 @ 21:31:07
Postat av: ilenna

hej!

Jag vet inte ifall du fortfarande bloggar men jag hittade ett gammalt inlägg
på din blogg där du visade jättesnygga paketinslagningar!(http://lotenlind.blogg.se/category/julandra-hogtider.html) Finns det någon
möjlighet att du kan visa i ett inlägg eller förklara med text hur man gör den
där solfjädern på det silvervitblåa paketet? I vilken form ska ‘pappersbiten’
vara när man börjar vika? Och hur fäster man den liksom? Tycker det är så himla
roligt att slå in paket och jag skulle mer än gärna vilja testa den här
solfjädern men jag får inte riktigt ihop hur man ska göra haha.

trevlig
helg!

2013-11-15 @ 12:57:02
URL: http://strobelights.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0