Årets Färg 2012

Trendrapporter och spekulationer om vad
vi kommer att vilja ha för kulörer hos oss
under året 2012 är full igång.
På bloggen blir det nu en ny kategori här "Trender".

Pantone som varje år utser sin "årets färg",
har presenterat Tangerine Tango, en orange-röd kulör
som ska ge en energiinjektion för att ladda batterierna
och sedan fortsätta att driva framåt.

Leatrice Eiseman, chef för Pantone Color Institute,
säger att kulören påminner om ljuset i en solnedgång
och kombinerar styrkan i det röda och värmen i det gula.


Under de senaste åren, har man sett att orange blivit en alltmer
populär accentfärg, så även hos mig:




Måste säga att jag är riktigt sugen på "Tangerine Tango",
som ju har en liten mer dragning åt rött.
Japp, det tåls att fundera på......

Nu är det hög tid att fixa sig iordning för att åka till jobbet,
där jag förhoppningsvis idag kommer att få bryta många
härliga kulörer till våra kunder :-)




Kommentarer
Postat av: pysseliten

Härlig färg ;) den kommer nog att hitta in i vårt datarum lite om jag hittar några saker med den färgen. Jobba åhh avis skulle villa prya med dig en dag men det kanske blir möjligt en dag ;) Dansbandsfrun tyckte att vi skulle hälsa på dig den 5 februari då det var loppis där ni bor någonstan :)

2012-01-07 @ 21:32:54
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Lotta

Eva:

Låter som en utmärkt bra ide´ :-)))) kram

2012-01-08 @ 22:38:42
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0