En riktig kvinna!

Jag läste häromdagen på Fb att:

En riktig kvinna håller alltid sitt hus rent och organiserat,
tvättkorgen är alltid tom.
Hon är alltid välklädd, håret alltid snyggt.
Hon svär aldrig och beter sig graciöst i alla situationer.
Hon har mer än tillräckligt tålamod att ta hand om sin familj,
har alltid ett leende på läpparna och ett vänligt ord för alla.

Ibland misstänker jag att jag är en man ;-)

Men idag är jag ledig, och ska bevisa att jag är "en riktig kvinna".
Nu ska här bl.a diskas, skuras, tvättas, strykas.
och sånt där annat kul som man ska hinna med när man är "ledig".
Det där med att då vara väklädd, sminka sig och snygga till håret
vill jag helst hoppa över en sån här dag.
Men nu ska elektrikern komma idag, samt att jag måste åka och handla,
och ikväll har jag ett möte.
Så det är väl lika bra att "köra hela kittet" och försöka snygga till sig lite,
så man inte skrämmer slag på folk.

På tal om städning ska jag tipsa er om en produkt som jag ska använda idag:


Att rengöra golv med mopp och en hink med vatten är ett trist jobb.
Med Bona Spray Mop går det snabbare, är mer ergonomiskt och mycket enklare.
Den är lättmonterad och flaskan byts och återfylls snabbt och lätt.
Passar mig perfekt!
Spray mopen finns att köpa på jobbet (Colorama Hjo)









Kommentarer
Postat av: pysseliten

synd att vi bor så lång från varandra har en ledig dag tvättar städar stryker och ett litet pyssel breka jag av med :)Så nu har jag ren lilla toa från tak till golv ;) Så nu blir det kaffe tajm helt själv ;( Då mannen sover efter att ha jobbat och alla vänner jobbar .Och du jag har inte ens kammat mig än ;))) Och nyss ringde 3 gubbar på dörren som skulle mäta kabel tv då vart det lite panik ;) Kram

2011-09-27 @ 11:34:54
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Irene

Ojdå... jag blir mer och mer man för varje år verkar det som! Eller så tar jag inte så allvarligt på det numera, finns ju så mycket annat som är både roligare och viktigare.

Att släppa in hantverkare utan att gjort mig ordning har jag inga problem med men till affären åker jag inte utan frillan fixad och ansiktet på, där går gränsen! :)



Moppen verkar intressant, kan man få en testrapport?

Kram

2011-09-27 @ 15:29:15
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Pysseliten:

JA vad synd det är.

Haha, men då finge vi nog inte mycket städat;-)

Irene: Den är toppenbra! Ja , det ska jag försöka göra någon dag:-)

2011-09-28 @ 07:09:26
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0