Färgsättning i hemmet


På jobbet erbjuder vi en färgsättningstjänst
till våra kunder. Ibland kör man helt enkelt fast
när det gäller sitt egna hem.
Många har heller inte den tiden över
som det tar att leta i djungeln av färg och material
i alla tapetböcker, färg, -golv, - och mattprover.

I eftermiddag ska jag iväg på ett hembesök igen.
Det fungerar såhär:
Man bokar en tid och vi åker då sen hem till kunden
och gör en kort intervju med en "behovsanalys" tillsammans.
Vi pratar om vilket/vika rum som man vill ha hjälp med att färgsätta,
tar reda på vilken "stil" man gillar mm.
Vi passar också på att fota det/de rum ska ska göras om.
Efter ca en vecka har vi då gjort ett förslag, och kunden är Välkommen
till ett  möte i butiken för att titta på detta.


(Här presenterar vi vår tjänst i en liten folder)

För ett par veckor sedan gjorde jag just ett sånt här besök hos
en tjej som i dagarna öppnar en frisersalong i sitt hem.
På fredag kväll är jag bjuden dit på "Invignings-mingel".
Det ska bli spännande att få se det färdiga resultatet!
Jag vet att hon är mycket nöjd och hon har lovat att jag får fota
och visa er bilderna här på bloggen :-)



Kommentarer
Postat av: pysseliten

Ja det kommer nog bli den finaste frissan på orten :) Och så kul att få hjälpa till .

Och mingel kväll ;) avis Men jag ska ha stroa barna hemma på mat i morgon har ledig fredag :)

2011-11-30 @ 18:48:06
Postat av: Alexsandra

Jag hade förmånen att få hjälp av Lotta för ca ett år sedan, även om jag inte tagit exakt de tapeter som Lotta valde så är det helt klart den stilen (kommer ju nya hela tiden). Sitter o bläddrar till och från i folden vi fick. I vår är det dax för allrummet och vi kommer köra som Lotte föreslog, måla väggar o lister, exakt kulör har vi inte valt men det blir någon form av vit ;) KRAM

2011-11-30 @ 21:58:12
URL: http://antligenmamma.blogspot.com
Postat av: Lotta

Alexandra:

Jättefint har ni fått det:-)

Älskar din sovrumstapet!

kram

2011-12-01 @ 22:42:30
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0