Dukning i blått

De blev en lyckad fredagskväll.
Vi började med att fira pensionären
med att öppna champange-flaskan:


Dukningen gick i pappas älsklingsfärger, och dekorerades med
vitsippor som jag vet att han tycker mycket om:






Menyn bestod sedan av följande.
Förrätt: Räkbakelser dekorerade med handskalade färska räkor.
Varmrätt: Vinmarinerad grillad oxfilé med potatisgratäng och
                Gorgonzola-sås.
Efterrätt: Barnbarnets cheesecake-tårta, dekorerad med text i choklad.



Det var en nöjd och lite rörd pensionär som cyklade hem vid 2-tiden.
Visst känns det bra när man gör någon annan riktigt glad :-)

Denna valborgshelg består av mycket fotboll för oss.
Igår hade Tessan seriepremiär med sitt lag.
(Matchen slutade 1-1)
Nu är det dags att åka iväg på cup hela dagen med lill-killen i huset.
Önskar er alla en skön 1:a maj.
Vad har ni för planer denna dag?




Kommentarer
Postat av: maud

Mysigt att fira pensionären tycker jag! Min pappa är pensionär sen 2,5 år men jobbar en hel del ändå...e kranförare och det är brist på såna så då ringer dom t honom...jag ber honom säga nej tycker han ska njuta av tiden nu när han mår bra...man vet ju aldrig..

Har man bara några kg så kanske men ska ha dom;)...men visst är det alltid bra att röra på sig;)

Jag har jobbarhelg men va ledig o sjöng in våren igår;)...är ni häristan på cup tro...vet att det pågår en här.

Kramar

2011-05-01 @ 11:13:46
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: pysseliten

:))) kolla din dukning nu ,jag med dukade med vitsippor som Ebba fixa åt mig :) Har nyss ätit Ebbas blå pannkaor hemma här hemma .Det är segt idag :) Så funderar på att bara slappa med en film .Det gör man typ aldrigt mitt på dagen ,men något dag måste det slappas med .Ha en bra dag

2011-05-01 @ 14:08:48
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej!



Hoppas allt är bra med dig och att du haft en trevlig helg!

Jag jobbar som redaktör på blogg.se och hittade just din blogg. Jag tycker att den är jättefin och att den skulle passa perfekt som veckans blogg på blogg.se:s inredningssida nu till veckan. Vad säger du? Ställer du upp? Hör gärna av dig till mig oavsett beslut så snart som möjligt! Tack på förhand



Med vänliga hälsningar

Karin blogg.se

2011-05-01 @ 14:48:19
Postat av: Peatreek

Hittade precis till din sida då jag googlade lite på altaner. Det är en fin sida du har och trevlig läsning, jag tar och följer dig tror jag bestämt. Titta gärna in till mig om du vill och har lust!

2011-05-01 @ 20:03:16
URL: http://dreammeadowspeatreek.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Snygg dukning och god mat! Förstår att lilla pappsen var nöjd!

Ja, inte var det demonstrationsplaner vi hade för dagen! Nej, det var på knä i rabatten och rensa ogräs.

Kram

2011-05-01 @ 23:39:33
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0