Grått är flott

När jag målade min gula vägg för ett litet tag sedan,
så berättade jag ju för er att det också stod en
grå burk som väntade på att bli uppstruken.
Detta har jag nu fixat, och jag tyckte det blev
Grått och flott!

Färgen jag målat med kommer från Jotun,
och heter Lady Pure Color
Én riktigt supermatt färg,
med endast 1 i glanstal, och ändå avtorkningsbar.
Jag gillar skarpt det helmatta på väggarna!!!

Den grå kulören jag valde blev jättesnygg!
Jag bröt den efter den gråa färgen som finns i mina
nya gardiner. (Den har en gnutta med grönt i sig)
Såhär blev resultatet:


Färgen var jättebra att måla med.
Den täckte bra också. Bara två strykningar behövdes för att täcka
den turkosa färgen som var innan.
Att torktiden bara var två timmar gjorde ju inte saken sämre.
Hann både måla väggen klart,  och när andra strykningen torkat
kunde jag på samma dag tejpa på väggen för att sedan måla golvlisterna :)

Det ena drar ju oftast med det andra när man börjar greja.
Så även denna gång. Fortsättning följer .....


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Snyggt!

Låter som en superfärg - allt var ju bra med den!



Ha en skön kväll!



Kram Pernilla

2011-03-08 @ 20:53:41
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Åse - Interiörguiden

Supermatt är superläckert!!!

2011-03-08 @ 20:58:17
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Proforma - Irene

Så snyggt med grått!

Jag gillar matta väggar! Snabb torktid är inte heller fel! Som vanligt är det spännande när du fått penseln i handen, ser fram emot fortsättningen!

Kram

2011-03-08 @ 22:18:57
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: pysseliten

fint :) Du är så händig som sätter igång allt själv jag vågar inte ens tapetsera dom 2 våderna i hallen för jag tror att jag inte klarar . Men du är så välkommen hit :))) Jag har ett övernattingsrum .

Du får hoppa på swebus Jag bjuder på mat . Det kommer säker att bli kanon fint är så nyfiken så nu .............Vad du har i kikarn härnäst :) Alltid kul att kolla in din sida .Kram

2011-03-09 @ 17:26:23
Postat av: Helen

Målade dotterns rum med den färgen. Blev superbra och vilken täckförmåga!

Rätt tung att måla med tyckte jag var den enda nackdelen, fick riktig träningsvärk faktiskt, men det var det helt klart värt.

Trots att den var rätt dyr var den värd varenda krona.

2011-03-10 @ 18:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0