Njut av livet!

2 veckor av min semster har nu passerat,
men jag har en vecka kvar:-)

Det har tyvärr blivit lite dåligt med blogginlägg
under min ledighet.
Men jag njuter av livet, och tar dagen som den kommer.
Fast härhemma ligger vi förstås inte bara på latsidan;-)
Vissa dagar har blivit långa "arbetsdagar"
Ni ska snart få se vad vi pysslar med ....


Häromdagen läste jag något bra,
som fick mig att tänka till lite extra.
Jag vill nu dela med mig delar av den texten till er,
och hoppas att ni också "stannar upp", njuter av livet
och tänker på dessa kloka ord:


"Unna dig att göra det du verkligen vill göra! Hur många gånger har du struntat i att göra det du vill för att du måste städa, diska eller nåt annat som du "måste"? Vad spelar det för roll om ett år om du städar nu eller i morgon? Jag bryr mig heller inte så mycket om vad folk tycker och tänker om mig. Så länge jag mår bra och ingen annan kommer till skada, så kan det inte vara dåligt. Om jag sedan får höra skitsnack, så brukar jag tänka: Vems är problemet? Är det mitt problem? Förmodligen inte, eftersom jag inte bryr mig. Är det någon annans problem? Förmodligen eftersom de verkar bry sig. Jag kan inte göra något åt att de har problem. Jag har nog med mina."

"Det viktigt att då och då stanna upp en stund och tänka igenom vad du verkligen vill. Vad är viktigt i livet? Vad kan man rimligen förvänta sig av sig själv och andra? Hur mycket får det kosta? Och då talar jag inte om pengar, utan om det själsliga kapitalet."

"Inre trygghet bygger man inte bara genom att klara av alla utmaningar, det stärks också av att man tar ansvar för sig själv. Att man säger nej, sätter gränser för vad man förväntar sig av sig själv. Ett av de första stegen är att acceptera att man inte är någon övermänniska och att det är helt okej. Det är nämligen ingen annan heller, även om det kan se ut så på ytan.viktigt att då och då stann

"När det kommer till kritan handlar livet inte så mycket om vad du uträttar, som om vad du upplever. Eller för att ta till en gammal klyscha, det är inte destinationen som är viktigt, det är resan dit.

"Det enda vi vet med säkerhet är att vi har fötts och att vi ska dö. Det är vad som händer däremellan som är intressant, varför inte ge sig tid att uppleva det? Många tycks se livet som något som måste erövras innan de kan njuta av det. När alla bitar fallit på plats och vi äntligen har lite tid över - då ska vi äntligen börja leva"et är nämligen ingen annan heller, även om det kan se ut så på ytan.




Kommentarer
Postat av: Anonym

ja det är ju verkligen så att var och en måste leva sitt eget liv o inte försöka tala om hur andra ska göra man mår nog bättre om man fattar sina egna beslut

2011-07-22 @ 13:23:38
Postat av: Proforma - Irene

Kan tänka mig att du har något på gång... målar och tapetserar kanske!?

Så sanna ord! Tänk om man kunde sluta ställa så stora krav på sig själv, strunta i vad andra tycker och tänker och bara göra som man själv egentligen skulle vilja. Fast jag måste säga att jag har blivit sååå mycket bättre på det. Det är säkert sånt som kommer med åren också då man upptäckt att det inte spelar någon roll hur man gör och att annat också är viktigare!

Kram! Kul att du är tillbaka!

2011-07-22 @ 23:56:09
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: pysseliten

ja denna vecka har jag verkligen bara njutit inte ens kollat på klockan :) Vi skulle ju ha dragig iväg till västkusten men vädert satte stopp för det :(

Men det känns så skönt att få små fix fixat hemma :)



Jag börjar jobba på måndag medans mannen på fredag .

kul och se vad du har på gång .) Kram

2011-07-23 @ 09:16:56
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Annika

SÅ bra skrivet, tar med mig den texten och läser emellanåt, man behöver sådana påminnelser ibland.



Skönt med semester, den går så fort bara!

Har tre veckor kvar, men önskar mig fint väder, detta skitet kan räcka nu =)



Vi håller på att bygga om uterummet så jag längtar så tills vi kan nyttja det. visar det sen =)



Ha det så bra så hörs vi!

Kram!

2011-07-24 @ 10:26:39
URL: http://avantgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0